روانشناسی بازار

اهمیت انعطاف پذیری در بازارهای مالی

یک اشتباه اساسی که بسیاری از معامله گران تازه کار فارکس انجام می دهند فراموش کردن ارزیابی اینکه چه نوع بازاری است که با آنها کار می کنند و رویکرد خود را بر این اساس تنظیم می کنند.

نیروی دریایی و تکاوران ارتش برای انجام مأموریت های مختلف در زمین های مختلف آموزش داده می شوند: بیابان ها ، باتلاق ها ، جنگل ها ، تندرا ، اقیانوس ها یا قلعه .

بدون این آموزش ها ، اثربخشی آنها محدود خواهد بود: آنها برای زنده ماندن در زمین های ناآشنا تلاش می کنند ، زیرا مهارت هایشان کار نمی کند (یک مربی را در استتار زمستانی سفید تصور کنید ، که سعی کند در یک جنگل سبز تیره پنهان شود).

در مورد معامله گران جدید نیز همین موضوع صادق است. به جای محیط های جغرافیایی ، باید به محیط های بازار که در آن قرار دارید توجه کنید و از مکان های مناسب برای مکان خود استفاده کنید.

از این گذشته ، بازارها دائماً تغییر می کنند و آنچه موجب گرایش قیمت ها امروز ، این هفته یا امسال می شود ، سال آینده ، هفته آینده و حتی فردا متفاوت خواهد بود.

در دنیای تجارت فارکس و بورس شما باید به همان اندازه انعطاف پذیر و سازگار باشید. شما باید با تغییر شرایط معامله، چه در بازارهای مختلف و چه در بازارهای متداول ، سازگار شوید.

شما باید به محض بروز اطلاعات جدید (به عنوان مثال گزارش اقتصادی ، رویدادهای سیاسی) سریعاً دیدگاه های خود را در جهت قیمت تغییر دهید.

یک حافظه کوتاه مدت و سرسخت منجر به عدم انعطاف پذیری در معاملات شما می شود. حافظه کوتاه مدت به این معنی است که شما هر معامله را که تازه شروع می کنید بدون این که تصوراتی از پیش تعیین شده در مورد موفقیت یا عدم موفقیت انجام شود.

سرسخت نبودن به این معنی است که شما در صورت لزوم آماده تغییر و تغییر نظرات خود باشید.

انعطاف پذیری برای سازگاری نه تنها منجر به بقا در طبیعت بلکه در بازارها نیز می شود.

معاملات روز گذشته را در جلسه معاملاتی امروز اعتماد نکنید. تصمیمات یا عقایدی که دیروز داشتید که منجر به موفقیت دیروز شد ، می تواند امروز به شکست منجر شود.

هرگز به افکار و تصورات گذشته خود اعتماد نکنید. لطفا واقعیت ها را ببینید و بدون تعصب به تحلیل و بررسی بازار بپردازید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *