آموزش فارکس

جفت ارزها در فارکس

جفت ارز چیست؟

همه فارکس مستلزم مبادله یک ارز با ارز دیگر است و بنابراین هر قیمت فارکس شامل یک جفت ارز است. هنگام خرید یک کیسه سیب ، مبلغ مشخصی برای کیسه پرداخت می کنید ، اما هنگامی که یک “کیسه” ارز خارجی خریداری می کنید ، هنوز مبلغ مشخصی را پرداخت می کنید اما چیزی که خریداری می کنید نیز پول است . قیمت کیسه پول خارجی به عنوان نسبت پولی که می پردازید یا نرخ ارز ذکر شده است.

اگر هنوز نمی دانید که فارکس چیست به مقاله آموزشی ما مراجعه کنید.

نرخ ارز یورو در برابر دلار آمریکا ممکن است 1.3500 دلار باشد. این بدان معناست که برای 1 یورو 1.35 دلار آمریکا دریافت می کنید. نرخ ارز ین در برابر دلار ممکن است 105.00 پوند باشد. این بدان معناست که برای 1 دلار آمریکا 105 ین دریافت می کنید.

یورو در برابر دلار یک جفت و دلار در مقابل ین ژاپن جفت دیگری است.

یک جفت ارز فارکس نیازی به دلار ندارد. یورو در برابر ین نیز همانند پوند استرلینگ انگلیس در مقابل ین یک جفت است. هر یک از جفت ارز های ارزی که می بینید باید دو ارز را در این جفت نامگذاری کند. فقط “یورو” را می بینید ، می توانید نیمه دیگر این جفت ارز را دلار آمریکا بدانید ، اگرچه گاهی اطمینان حاصل می کنید که در مورد همان جفت طرف مقابل خود صحبت می کنید.

آزمون آنلاین شناخت جفت ارزهای فارکس

مخفف های سه حرفی را بخاطر بسپارید
هنگام معاملات فارکس باید مخفف سه حرف را برای هر ارزی در جفت ارزهای فارکس می باشد را یاد بگیرید. به خاطر سپردن آنها نسبتاً آسان است زیرا معمولاً مستقیماً به اولین حرف از نام انگلیسی مانند دلار ایالات متحده (USD) اشاره دارند. به عنوان یک قاعده کلی ، دو حرف اول نام کشور و حرف آخر نام واحد پول است.

اگر هرگز شروع به معامله نکرده اید ، به خاطر سپردن آنها مفید خواهد بود. موارد استثنا شامل رند آفریقای جنوبی است که به جای S (با هلندی Zuid-Afrikaanse Rand) با Z شروع می شود. بعضی اوقات می توانید منطقی استنباط کنید که اختصار نرخ ارز چگونه باید باشد (مانند NZD برای دلار نیوزلند) ، اما در مواقعی دیگر فقط باید به دنبال نماد باشید (برای لیر ترکیه و KRW برای وون کره جنوبی امتحان کنید). ممکن است فکر کنید فرانک سوئیس SWF باشد ، اما اینطور نیست – CHF است ، CH که به نام سوئیس به لاتین ، Confoederatio Helvetica است.

  • USD = دلار آمریکا
  • GBP = پوند انگلیس
  • یورو = یورو
  • CHF = فرانک سوئیس
  • JPY = ین ژاپن
  • CAD = دلار کانادا
  • AUD = دلار استرالیا
  • NZD = دلار نیوزیلند
  • ZAR = رند آفریقای جنوبی

در بخش آزمون جفت ارزهای فارکس میتوانید با جفت ارزهای فارکس به صورت کامل و نحوه نام گذاری آنها آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *