آموزش فارکس

آشنایی با 3 روش تحلیل بازارهای مالی

دوره آموزشی متاتریدر

سه نوع روش کلی از معامله گران تحلیل بازار های مالی وجود دارد که پیش بینی حرکت های بازار و روند تحلیل را دارند. معامله گران تمایل به استفاده از یک یا ترکیبی از روش های تجزیه و تحلیل بازارهای مالی را داشته و آن را به شخصیت و سبک تجاری خود انتخاب می کنند.

چند راه مختلف برای تجزیه و تحلیل بازار فارکس و بازارهای مالی در پیش بینی معاملات وجود دارد. اگرچه دسته های تجزیه و تحلیل ممکن است فراوان باشد، معامله گران باید این تحلیل را به اندازه کافی ساده برای شناسایی فرصت های معامله گری خوب نگه دارند.

در این مقاله، سه روش رایج ترین تکنیک های تحلیل فارکس و بازارهای مالی مورد بررسی قرار می گیرد: تجزیه و تحلیل فاندامنتال و یا اساسی، فنی یا تکنیکال و احساسی و نحوه کمک به شکل گیری یک استراتژی تجاری.

3 روش رایج تحلیل بازار فارکس و یا بازارهای مالی:

1) تحلیل فاندامنتال و یا اساسی

مرکز مبانی فارکس عموما در حول و محور نرخ بهره ارز است. این به دلیل این واقعیت است که نرخ بهره تاثیر قابل توجهی در بازار فارکس دارد. سایر عوامل اساسی شامل تولید ناخالص داخلی، تورم، تولید، فعالیت اقتصادی است. با این حال، آیا این انتشار های اساسی دیگر خوب یا بد هستند یا نه، اهمیت کمتری نسبت به این که انتشار آن بر نرخ بهره این کشور تأثیر می گذارد.

معامله گران که در بازنویسی های اساسی بازبینی می شوند، باید به خاطر داشته باشند که چگونه ممکن است بر حرکت آینده نرخ های بهره تأثیر بگذارد. هنگامی که سرمایه گذاران در یک حالت ریسک پذیر هستند، پول به دنبال عملکرد (ارزهایی است که نرخ بهره بالاتری را ارائه می دهند)، و نرخ های بالاتر می تواند به معنای سرمایه گذاری بیشتر باشد. هنگامی که سرمایه گذاران در معرض خطر قرار می گیرند، پول در نتیجه ارزهای امن به وجود می آید.

2) فنی و یا تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکال فارکس شامل نگاه کردن به الگوها در تاریخ قیمت برای تعیین زمان احتمال بیشتر و محل ورود به معامله و خروج از معامله است. در نتیجه، تجزیه و تحلیل فنی در فارکس و بازارهای مالی یکی از گسترده ترین نوع تجزیه و تحلیل است.

از آنجا که بازار فارکس یکی از بزرگترین و نقدشونده ترین بازارها است، حرکات بر روی نمودار از عمل قیمت ها به طور کلی سرنخ هایی را درباره میزان پنهان عرضه و تقاضا نشان می دهد. رفتارهای دیگر الگوی مانند ارزها، می توانند با بررسی نمودار قیمت ها به دست آیند.

سایر مطالعات و روش های تکنیکال می تواند از طریق استفاده از اندیکاتورها انجام شود. بسیاری از معامله گران از اندیکاتور ها استفاده می کنند، زیرا سیگنال ها به راحتی در دسترس آنها قرار گرفته و به آسانی معاملات خود را انجام می دهند.

هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد که کدام نوع تجزیه و تحلیل بهتر است و اغلب معامله گران تمایل دارند در تجزیه و تحلیل خود یک یا ترکیبی از این دو را اتخاذ کنند.

3) Sentiment و یا احساسات

Sentiment فارکس و بازارهای مالی یکی دیگر از روش های بسیار محبوب تجزیه و تحلیل است. هنگامی که شما احساس می کنید که به طور کامل به یک جهت می رسد، این بدان معنی است که اکثریت قریب به اتفاق معامله گران قبلا به این موقعیت متعهد شده اند.

بیایید فرض کنیم که تعداد زیادی از معامله گران و سرمایه گذاران یورو را صعود می دانند. آنها فکر می کنند که یورو در حال صعود است.

از آنجاییکه می دانیم یک گروه بزرگ از معامله گرانی که قبلا فروخته اند وجود دارد، سپس این خریداران به عرضه آینده فروشندگان تبدیل می شوند. ما می دانیم که در نهایت آنها قصد دارند معامله را کنار بگذارند. این باعث می شود که یورو به دلار ضعیف شود تا به شدت عقب نشینی کند، اگر این خریداران به سمت خرید و فروش مبادرت ورزند. معامله گران محکم تر احساسات خرده فروشی را در کنار احساسات در سطح سازمانی تحلیل می کنند.

معامله گران می توانند ترکیبی از هر سه نوع تجزیه و تحلیل استفاده کنند. از این روش میتوان استفاده کرد:

  • شناسایی روندهای بلند مدت با استفاده از تحلیل بنیادی
  • تعیین نقاط ورود ایده آل با استفاده از تجزیه و تحلیل تنیکال و اندکیاتورهای همراه
  • استفاده از احساسات مشتری به عنوان آخرین روش قبل از ورود به معامله.

1) استفاده از فاندامنتال برای کمک به شناسایی یک روند بلند مدت:

تجزیه و تحلیل تولید ناخالص داخلی کشور، نرخ بهره و نرخ تورم، بینش نسبت به قدرت اقتصاد آن کشور و به تبع آن ارزهای آنها را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر ایالات متحده افزایش نرخ بهره را آغاز کند، دلار آمریکا جذاب خواهد شد. اگر سرمایه گذاران / معامله گران به اندازه کافی دلار آمریکا را خریداری کنند ارزش دلار بالا خواهد رفت.

2) تجزیه و تحلیل تکنیکال را به نقطه ورود به بازار اعمال کنید:

استفاده از تجزیه و تحلیل فرکانس چندگانه و یک شاخص مانند MACD یا شاخص نسبی قدرت، معامله گران می توانند ورودی های ایده آل را در بازار مشخص کنند.

3) احساسات مشتری را در نظر بگیرید:

معامله گران می توانند احساسات مشتری را با رعایت تعداد خالص معامله گران کوتاه مدت یا کوتاه مدت، یا با بازده معاملات در حرکات کوتاه / بلند خالص تحلیل کنند.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *