آموزش فارکس

معرفی بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان در سال 2024

با افزایش نرخ دلار و جذاب شدن درآمد دلاری در ایران، سالانه افرادی زیادی به بازار ارز فارکس جذب شده و علاقه مند به انجام معاملات و کسب درآمد در آن هستند. این بازار همانند بازار بورس اوراق بهادار تهران به افراد این امکان را میدهد تا با خرید و فروش انواع جفت ارزها ، سهام ها و کالا کسب درآمد کنند. بنابراین برای ورود به این بازار همانند بورس، نیاز به واسطی به نام کارگزار یا بروکر است تا بتوان از طریق آن معاملات خود را انجام داد. پس معرفی بهترین کارگزاری و بروکر فارکس برای ایرانیان می تواند کمک بزرگی به علاقه مندان فارکس در ایران خواهد کرد.

بروکر فارکس چیست ؟

همان طور که توضیح داده شد برای فعالیت در فارکس همانند بورس ایران نیازمند واسطی است تا بتوانید معاملات خود را در بازار فارکس انجام دهید. این واسط به عنوان بروکر فارکس به شما کمک می کند تا معاملات خود را در بازار فارکس انجام دهید. بروکرهای فارکس معمولا دارای شرایط مختلفی هستند و به روش مختلفی کارمزد معاملات را دریافت می کنند.

در دنیا کارگزاری ها (بروکر) مختلفی وجود دارد که از نظر امکانات شبیه هم بوده و ابزارها و موارد مختلفی را جهت معامله در اختیار کاربران خود قرار می دهند. البته با وجود تحریم های که آمریکا برای ایران به وجود آورده است بهترین کارگزاری ها و بروکرهای فارکس در دسترس ایرانیان نبوده و بیشتر این بروکرها که رتبه های خوبی نیز دارند، از پذیرش کاربران ایران خودداری کرده و اجازه ثبت نام فارکس از ایران را نخواهند داد.

پس در نتیجه نمیتوان با هویت ایرانی در این بروکرها یا کارگزاری های فارکس فعالیت داشت. برای این منظور باید با یک هویت به غیر از کشورهای موجود در لیست تحریم های آمریکا در این کارگزاری ها ثبت نام نمود که اگر از هویت بستگان خود در کشورهای دیگر قصد ثبت نام دارید باید این مسئله را توجه داشته باشید که فعالیت در فارکس دارای مالیات بوده و پرداخت آن توسط فردی که صاحب هویت حساب می باشد الذامی می باشد.

در نتیجه کارگزاری های فارکس که دارای رتبه ها خوبی هستند با کاربران ایران به دو دسته تقسیم میشوند. آنهایی به ایرانی ها اجازه ثبت نام و فعالیت داده و آنهایی که چنین اجازه ای را نخواهند داد.

در ادامه ما دو لیست مورد نظر از کارگزاری های فارکس را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

پس از پنج ماه آزمایش 30 کارگزار ، در اینجا معرفی بهترین کارگزاری ها و بروکرهای فارکس در سال 2021 را مشاهده می کنید.

  • بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان

بهترین بروکرهای فارکس سال 2022


ویژگی های بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

بازار فارکس هر روز به طور متوسط بیش از 5 تریلیون دلار در آن معامله صورت میگیرد که آن را به بزرگترین بازار مالی جهان تبدیل کرده است. از آنجا که هیچ بازار مرکزی برای بازار فارکس وجود ندارد ، معامله گران باید یک کارگزار فارکس برای انجام معاملات در فارکس انتخاب کنند. تعداد زیادی بروکر های فارکس در حال رشد هستند و معرفی بروکر فارکس برتر و انتخاب صحیح یک کارگزار فارکس مستلزم غربالگری مناسب است. در پنج گزینه ویژگی های برتر یک بروکر خوب برای ایرانیان آورده شده است.

رگوله های بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان

1. دارا بودن یک رگوله معتبر: همان طور که می‌دانید رگوله ها نهاد های وابسته به دولت ها هستند و وظیفه رگوله ها بررسی مسائل مالی بروکرها می باشد. معتبر ترین رگوله جهان NFA هست که متعلق به آمریکا بوده که نظارت سرسختانه ای بر روی بروکرها تحت نظارت خود دارد. البته بروکرهای که تحت نظارت این رگوله هستند به ایرانیان متاسفانه خدماتی ارائه نمی‌دهند. در رتبه های بعد رگوله های FCA از انگلستان، ASIC از استرالیا و موارد مشابه دیگر هستند که نظارت های کمتری نسبت به NFA داشته و بروکرهای بیشتر برای دریافت مجوز به این رگوله ها جذب می‌شوند.

نکته ای که باید در مورد بروکرهای که با ایرانیان کار می‌کنند بدانید این هست که به دلیل تحریم های که وجود دارد، اغلب بروکرهای فارکس که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند از رگوله های استفاده می‌کنند که در جزایر مختلف قرار دارند که متاسفانه حتی نام و نشان درستی ندارند. این بروکرها برای اینکه بتوانند به ایرانیان خدمات ارائه دهند شرکت های به اسم خود در جزایر بی طرف و دور افتاده ثبت کرده و تحت نظارت آن رگوله ها به ایرانیان خدمات ارائه می دهند تا در برابر تحریم ها دچار مشکل نشوند. در چنین شرایطی هیچ تضمینی وجود ندارد که بروکر خدمات مناسبی را ارائه دهد.

در رگوله های مانند NFA همان طور که گفته شد نظارت های سرسختانه ای لحاظ شده است. به طور مثال بروکرها نمیتوانند از طرح سودجویانه استفاده کرده و اگر مشتری به این رگوله ها شکایت کند این رگوله می تواند با بروکر برخورد کند. ولی در رگوله های گمنام این نظارت ها وجود ندارد و تنها برای پر کردن تابلو بروکر از رگوله های رنگارنگ کاربرد دارد. پس لطفا حتما در انتخاب بروکر رگوله های آن را بررسی کرده و حتما از معتبر بودن رگوله های آن اطمینان حاصل کنید.

2. جزئیات حساب هر کارگزار فارکس پیشنهادات مختلفی از جمله:

اهرم و مارجین : شرکت کنندگان در فارکس بسته به کارگزار به انواع مختلف اهرم مانند 50: 1 یا 200: 1 دسترسی دارند. اهرم وامی است که توسط دارندگان آنها به دارندگان حساب مارجین ارائه می شود. به عنوان مثال ، با استفاده از اهرم 50: 1 ، یک معامله گر با اندازه حساب 1000 دلار می تواند موقعیتی را نگه دارد که 50000 دلار ارزش دارد. اهرم سود به نفع یک معامله گر با موقعیت های برنده کار می کند زیرا پتانسیل سود بسیار بالا رفته است. با این وجود اهرم می تواند حساب معامله گر را به سرعت از بین ببرد زیرا احتمال ضرر و زیان نیز افزایش می یابد. از اهرم باید با احتیاط استفاده شود.

کمیسیون و اسپرد: کارگزار فارکس از طریق کارمزد و سود به درآمد می رسد. واسطه ای که از کارمزد استفاده می کند ممکن است درصد مشخصی از اسپرد ، اختلاف قیمت پیشنهاد و قیمت جفت ارز فارکس را از شما بگیرد. با این حال ، بسیاری از دلالان تبلیغ می كنند كه از آنها كمسیون دریافت نمی كنند و در عوض با بازدهی گسترده تر ، پول خود را می گیرند. به عنوان مثال ، اسپرد می تواند یک اسپرد ثابت از سه پیپ باشد (یک pip حداقل واحد تغییر قیمت در فارکس است) ، یا بسته به نوسانات بازار ، اسپرد می تواند متغیر باشد. قیمت EUR / USD 1.3943 – 1.3946 دارای سه پیپ اسپرد است. این بدان معناست که به محض خرید یک شرکت کننده در بازار 1.3946 ، این موقعیت در حال حاضر سه پیپ ارزش خود را از دست داده است زیرا فقط بلافاصله با قیمت 1.3943 قابل فروش است. هرچه گستردگی گسترده تر باشد ، کسب سود دشوارتر خواهد بود. جفت های معاملاتی معروف مانند EUR / USD و GBP / USD به طور معمول بازدهی محدودتری نسبت به جفت های نازک تری دارند.

سپرده اولیه: اکثر حساب های فارکس را می توان با سپرده اولیه بسیار کم ، حتی تا 50 دلار تأمین کرد. البته با اهرم قدرت خرید بسیار بیشتر از حداقل سپرده است ، این یکی از دلایل جذابیت تجارت فارکس برای معامله گران و سرمایه گذاران جدید است. بسیاری از کارگزاران حساب های استاندارد ، مینی و خرد با شرایط اولیه اولیه متفاوت را ارائه می دهند.
سهولت در واریز و برداشت: هر کارگزار فارکس سیاست های خاص برداشت و حساب برای حساب خود را دارد. کارگزاران ممکن است به دارندگان حساب اجازه دهند تا حساب خود را بصورت آنلاین از طریق کارت اعتباری ، از طریق پرداخت ACH یا از طریق PayPal ، یا انتقال وجه ، چک بانکی یا چک تجاری یا شخصی تأمین کنند. برداشت به طور معمول می تواند از طریق چک یا انتقال سیم انجام شود. کارگزار برای هر یک از خدمات ممکن است هزینه ای را دریافت کند.

همان طور که در ویژگی های بالا توضیح داده شد برای اینکه به یک بروکر بتوانیم امتیاز دهیم باید بخش های مختلف آن را سنجیده و با بررسی تمامی موارد یک بروکر خوب برای ایرانیان رو شناسایی کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *