آموزش فارکس, بورس

فارکس بهتر است یا بورس

فارکس بهتر است یا بورس

افراد اغلب فارکس و سهام را مقایسه می کنند تا مشخص کنند کدام بازار برای تجارت معاملات بهتر است. فارکس و بازار سهام (بورس)علی رغم ارتباطشان، بسیار متفاوت هستند. بازار فارکس دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر بازارها متمایز می کند و از نظر بسیاری نیز جذابیت بیشتری برای معامله دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بررسی کنیم فارکس بهتر است یا بورس اوراق بهادار تهران.

فارکس بهتر است یا بورس

هنگام انتخاب معامله در بازار فارکس یا بورس بهتر بودن هرکدام ، معمولاً به این بستگی دارد که بدانید کدام سبک معامله مناسب شما است. اما دانستن تفاوت ها و شباهت ها بین بازار سهام و بازار فارکس ، معامله گران را قادر می سازد تا براساس عواملی مانند شرایط بازار ، نقدینگی تصمیمات آگاهانه بگیرند.

بازار فارکسبازار بورس
حجم زیاد – حدود 5 تریلیون دلار در روزحجم کمتر
نقدپذیری بسیار بالانقدپذیر پایین
24 ساعته3 ساعت نیم
بدون کمیسیون یا کمترین حد از کمیسیوندارای کمیسیون
تمرکز کمتمرکز گسترده

بیایید بررسی دقیق تری از نحوه مقایسه بازار فارکس با بورس (سهام) داشته باشیم.

1) تفاوت حجم بورس و فارکس

یکی از بزرگترین تفاوتهای فارکس با سهام ، اندازه بسیار زیاد بازار فارکس است. Forex معاملات روزانه حدود 5 تریلیون دلار معامله می کند که بیشتر معاملات در چند جفت عمده مانند EUR / USD ، USD / JPY ، GBP / USD و AUD / USD متمرکز است. حجم بازار فارکس حجم دلار بسیار زیادی از و از تمامی بازارهای مالی بیشتر است.

داشتن چنین حجم گسترده ای از معاملات می تواند مزایای بسیاری را برای معامله گر به همراه داشته باشد. حجم زیاد به این معنی است که معامله گران می توانند سفارشات خود را با سهولت بیشتری و به قیمت های مورد نظرشان نزدیک کنند. داشتن نقدینگی بیشتر در هر نقطه قیمت گذاری ، معامله گران را بهتر برای ورود و خروج به بازار مجهز می کند.

2) نقدینگی در بورس و فارکس

بازاری که حجم بالایی از آن معامله می شود ، به طور کلی نقدینگی بالایی دارد. نقدینگی منجر به کاهش اسپرد و کاهش هزینه های معامله می شود. جفتهای اصلی فارکس در مقایسه با سهام دارای اسپرد و هزینه معاملات بسیار کم هستند و این یکی از مزایای عمده تجارت بازار فارکس در مقابل معامله در بورس است.

3) بازارهای 24 ساعته فارکس

فارکس یک بازار فرابورس است به این معنا که از طریق مبادله سنتی معامله نمی شود. تجارت از طریق بازار بین بانکی تسهیل می شود. این بدان معناست که معاملات می توانند در سراسر دنیا در ساعات کاری و جلسات تجارت کشورهای مختلف ادامه داشته باشند. بنابراین ، معامله گر فارکس تقریباً در 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته به معاملات دسترسی دارد. از طرف دیگر شاخص های اصلی سهام ، در زمان های مختلف معامله می شوند و متغیرهای مختلفی تحت تأثیر آنها قرار می گیرند.

فارکس بهتر است یا بورس

4) حداقل یا بدون کمیسیون فارکس

اکثر کارگزاران فارکس هیچ کمیسیونی دریافت نمی کنند ، در عوض سود خود را از اسپرد افزایش می دهند – که این تفاوت بین قیمت خرید و قیمت فروش است. وقتی معاملات سهام (سهام) یا قرارداد آتی یا شاخص بزرگی مانند S&P 500 انجام می شود ، اغلب معامله گران باید بازده را بهمراه کمیسیون به کارگزار پرداخت کنند.

5) تمرکز کم در مقابل تمرکز گسترده

هشت ارز عمده وجود دارد که معامله گران می توانند روی آنها تمرکز کنند ، در حالی که در جهان سهام هزاران ارز وجود دارد. فقط با هشت اقتصاد که باید روی آنها تمرکز شود و از آنجا که فارکس به صورت جفت معامله می شود ، معامله گران به دنبال روندهای گوناگون و همگرای بین ارزها هستند تا یک جفت فارکس را برای معاملات انتخاب کنند. قابل توجه است که معامله در  هشت ارز از هزاران سهام راحت تر است.

آیا در بازار بورس معامله کنیم یا بازار فارکس ؟

انتخاب معامله در بازار فارکس یا سهام بستگی زیادی به اهداف و سبک تجارت ترجیحی شما دارد.

به طور مثال بازار بورس ایران دارای ویژگی های می باشد که دارای ریسک کمتری بوده و در مقابل از نقد پذیر کمی برخوردار می باشد که ممکن است در صف های فروش دچار مشکل شده و نتوانید در زمان مورد نیاز از سهام خارج شوید.

البته بازار فارکس هم دارای ریسک های بسیار زیادی بوده و نیاز به تمرین و تخصص بالایی است.

بهتر است برای شروع در هر بازار از حساب های دمو که در کارگزاری های فارکس موجود می باشد استفاده کنید تا از انتخاب بهتری برخودار شوید. در ادامه میتوانید از آموزش های ویدئویی بازار فارکس فراترید استفاده کنید.

روز خوبی داشته باشید:)

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *