آموزش فارکس

ساعت باز شدن بازار فارکس به همراه اندیکاتور

قبل از اینکه به سراغ زمان باز شدن فارکس و اندیکاتور باز شدن بازار فارکس برویم باید بدانید که فارکس در طول شبانه روز و 24 ساعته باز بوده و از اولایل روز دوشنبه تا اواخر روز جمعه می توان در آن معاملات خود را انجام داد. البته در طول یک شبانه روز بانک های مرکزی جهان در تایم خود به انجام معاملات پرداخته هرکدام دارای ویژگی ها و حجم معاملات خود هستند. در ادامه همراه ما باشید تا زمان شروع به کار بازارهای مختلف در فارکس را به شما آموزش دهیم.

برای انجام معاملات و کسب درآمد فارکس بهتر است در یک زمان بهینه به انجام معاملات بپردازید که می توان آن را توسط اندیکاتور باز شدن بازار فارکس مشاهده کرد. زمان بهینه بخشی از روز می باشد که بیشترین معامله در آن زمان انجام می شود. در فارکس هرچه تعداد و حجم معاملات در یک زمان بیشتر باشد بهتر می توان به انجام معاملات پرداخته و پوزیشن های خرید و فروش خود را باز کنید. همچنین با افزایش حجم معاملات، اسپرد کارگزاری های فارکس کمتر شده و با هزینه بهتری می توانید معاملات خود را انجام دهید.

4 بازار پر حجم در فارکس

با توجه به مشاهده و بررسی زمان باز شدن بازار فارکس و اندیکاتور آن در بازار فارکس ما چهار بازار داریم که از بازارهای دیگر دارای حجم بیشتری بوده و بهتر است در این بازه های زمانی معاملات خود را انجام دهید. این چهار بازار شامل : سیدنی ، توکیو، لندن و نیویورک است. بهترین حالت در چهار بازار که در طول یک شبانه روز در بازار فارکس باز میشوند، همپوشانی بازار لندن و نیویورک است که در ساعاتی از شبانه روز هر دو به طور همزمان در فارکس باز شده و بیشترین حجم معاملات در این بازه انجام می شود.

همپوشانی بازار لندن و نیویوک بهترین بازه زمانی فارکس

همان طور که در متن بالا گفته شد در ساعتی از روز که به ساعت ایران معمولا عصر می باشد و فرصت خوبی نیز به ایرانیان است، بازار نیویورک و لندن همزمان در فارکس باز بوده و به انجام معاملات می پردازند . با انجام معاملات توسط این دو بازار حجم معاملات افزایش یافته و نوسان بازار بیشتر می شود. البته شاید با خود بگویید این ریسک معامله را افزایش می دهد که بر خلاف بازارهای دیگر این امر باعث افزایش فرصت های معاملاتی خواهد شد.

ساعت های باز شدن بازارهای فارکس در سراسر جهان

بازارهای فارکس از دوشنبه تا جمعه به صورت هفتگی باز است و ساعات معاملاتی مخصوص به خود را دارند ، اما از نظر مهم بودن ، چهار مورد جز مهمترین زمان به شرح زیر است :

لندن: 3 صبح تا 12 شب (ظهر)
نیویورک: 8 صبح تا 5 عصر
سیدنی: 5 عصر تا 2 بامداد (نیمه شب)
توکیو: 7 عصر تا ساعت 4 صبح

ویدیو آموزش باز شدن ساعت بازارهای مالی

نمایش زمان باز شدن بازارهای فارکس در سایت فارکس فکتوری

ساعت باز شدن بازار فارکس به همراه اندیکاتور

سایت فارکس فکتوری در پایین صفحه نخست خود دارای ابزارکی می باشد که ساعات باز شدن بازارها در فارکس را نمایش می دهد. البته باید ابتدا ساعت سایت را بر روی تهران قرار دهید. برای این منظور از بالای صفحه نخست بر روی ساعت کلیک کرده و در صفحه باز شده لوکیشن خود را بر روی تهران قرار دهید تا ساعت سایت طبق ساعت کشورمان تنظیم شود . پس از این مرحله می توانید به صفحه نخست مراجعه کرده و از پایین صفحه به صورت زنده ساعت باز شدن بازارهای سیدنی ، توکیو، لندن و نیویورک را مشاهده کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید از ساعت 11 نیم ظهر بازار لندن به تنهایی باز شده و تا ساعت 4:30 ظهر بدون بازار دیگری معامله می کند. ولی از ساعت 4:30 بعد ظهر بازار نیویورک نیز شروع شده و هر دو این بازار ها با هم تا ساعت 7:30 شب به وقت ایران باز هستند. در این زمان است که بیشترین معاملات انجام شده و توصیه می شود در این بازه زمانی معاملات خود را انجام دهید.

دانلود اندیکاتور ساعت باز شدن بازار فارکس متاتریدر 4

برای افزوده شدن صحیح اندیکاتور به نمودار پس از اینکه اندیکاتور را برای نمودار انتخاب کنید ، پنجره مربوط به اندیکاتور باز میشود در پنجره باز شده به common رفته و تیک Allow DLL import را بزنید

دانلود اندیکاتور ساعت باز شدن بازار فارکس متاتریدر
2.7/5 - (14 امتیاز)

1 دیدگاه در “ساعت باز شدن بازار فارکس به همراه اندیکاتور

  1. اصغر مرادی گفت:

    بسیار عالی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *