آموزش فارکس

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال یا بنیادی در بازارهای مالی

یک بحث بزرگ در مورد اینکه کدام نوع تحلیل برای یک معامله گر بهتر است وجود دارد. آیا بهتر است یک معامله گر فاندامنتال یا بنیادی کار باشد و یا یک معامله گر تکنیکال باشد؟ در این مقاله، ما بررسی خواهیم کرد که تفاوت بین این دو نوع معامله گران چیست و کدام بخش از اطلاعات معامله گران بازارهای مالی به ویژه به دنبال آن هستند. با این مقایسه بین تحلیل تکنیکال و بنیادی می‌توانید دید بهتری از این دو موضوع داشته باشید.

مقایسه تحلیل تکنیکال در مقایسه با تجزیه و تحلیل بنیادی

تجزیه و تحلیل بنیادی یا فاندامنتال

تجزیه و تحلیل بنیادی شامل ارزیابی رفاه اقتصادی یک کشور و به تبع ارز آن است. این به حرکات قیمت ارز توجه نمی کند. در عوض، معامله گران فارکس اساسی برای تعیین قدرت یک ارز خاص از نقاط داده استفاده می کنند.

معامله گر بازاری مثل فارکس تورم آن کشور، تورم بازرگانی، تولید ناخالص داخلی، رشد اقتصادی و حتی نرخ بهره بانک مرکزی آن را تحلیل خواهد کرد.

در زیر یک مثال از یک تقویم اقتصادی است که معامله گران فاندامنتال کار می توانند با آخرین نسخه های داده ها به روز شوند. در هر روز داده های زیادی از اخبار و موارد دیگر منتشر می شود که به همین دلیل است که معامله گران باید نحوه فیلتر کردن تقویم های اقتصادی را برای نمایش اطلاعات مربوطه بدانند.

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال یا بنیادی در بازارهای مالی

با ارزیابی روند نسبی و سایر داده ها، یک معامله گر در حال تحلیل وضعیت سلامت نسبی اقتصاد  آنکشور است و اینکه آیا حرکت آینده ارز این کشور چگونه است تا آن را معامله کند.

جدول زیر خلاصه ای از اثرات کلی است که داده های مختلف اقتصادی بر قدرت یک ارز می گذارند. با این حال، این موارد تضمین شده نمی باشند، زیرا عوامل بسیاری وجود دارد که بر حرکت های  یک ارز و سهام تاثیر می گذارد.

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال یا بنیادی در بازارهای مالی

* كشورهاي توسعه يافته به عنوان يك شاخص اقتصادي رو به رشد، از تورم متوسط برخوردار هستند. کشورهای در حال توسعه تورم را کاهش یا حفظ می کنند به عنوان یک آمار مثبت، زیرا این امر قیمت ها را در چک نگه می دارد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکال شامل تشخیص الگو در نمودار قیمت است. معامله گران تکنیکالی به دنبال مدل های قیمت مانند مثلث، پرچم ها، و دو پایه هستند. بر اساس الگو، یک معامله گر نقاط ورود و خروج را تعیین می کند.

در زیر نمونه ای از الگوی نمودار است – الگوی دو بعدی. بازار قبل از ایجاد یک کمیته جدید، کمترین قیمت را می دهد، و پس از آن روند حرکت به سمت بالا حرکت می کند. معامله گران تکنیکالی به دنبال کاهش ضرر و زیان در آخرین (پایین ترین) می باشند و منتظر می مانند که بازار قبل از قرار دادن معاملهطولانی، بالاترین و بالاترین سطح را ایجاد کند.

مقایسه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال یا بنیادی در بازارهای مالی

یک تکنسین فارکس و بازارهای مالی، اقدامات قیمت، روند، حمایت و سطح مقاومت در نمودار را ارزیابی خواهد کرد. بسیاری از الگوهای استفاده شده در تجزیه و تحلیل فنی بازار فارکس را می توان به بازارهای دیگر نیز استفاده کرد.

علاوه بر این، معامله گران از اندیکاتورها و نوسانگرها استفاده می کنند که در تجزیه و تحلیل بازارهای ارز خارجی به نمودار قیمت اضافه می شوند. میانگین متحرک، Bollinger Bands، MACD، شاخص قدرت نسبی (RSI) و تصادفی، بعضی از ابزارهای رایج در جعبه ابزار معامله گران هستند. اندیکاتور ها توسط معامله گران فنی ترجیح داده می شوند زیرا این ابزار ها برای استفاده و ارائه سیگنال های واضح آسان هستند.

مزایای تجزیه و تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکاا شامل “جادوی سیاه” است که بسیاری از بنیادگرایان آن را ادعا می کنند. شروع به تجزیه و تحلیل فنی می توان با ارزیابی جهت و قدرت روند به سرعت انجام شود. معامله گران از روند تحلیل استفاده می کنند تا به آنها کمک کند که کدام سهام و ارز را برای معامله و جهت تجارت آن مناسب است.

در زیر، نمونه ای از این است که چگونه یک معامله گر فنی این روند 6000 پیپ را جایی که AUD نسبت به یک یورو بسیار ضعیف (به همین دلیل است که جفت ارز حرکت می کند) شناسایی کرد. علاوه بر این، واضح است که می بینیم که جفت ارز در جهت رو به کاهش است. معامله گران از سطوح کلیدی، سطوح پشتیبانی و مقاومت و شاخص ها برای شناسایی روند و با دقت استفاده می کنند.

معامله گران فاندامنتالی، انتشارات داده های اقتصادی را کنترل می کنند، و بسیاری از این کارها را با قصد معامله با اخبار انجام می دهند. ضروری است که معامله گران هنگام انجام این کار به مدیریت ریسک صحیح بپردازند، زیرا نوسانات می تواند بلافاصله پس از انتشار اخبارمهم افزایش یابد.

معامله گران تکنیکالی دارای سبک و استراتژی متفاوتی هستند. این را به طور کامل بررسی کنید تا ببینید که آیا این نوع تحلیل برای شخصیت شما مناسب است یا خیر.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *