آموزش فارکس

چرا نرخ ارز تغییر می کند؟

یك روز یورو را با قیمت 1.3832 مشاهده می كنید و 9 روز بعد ، 1.3296 است. (این قیمتها در بالاترین سطح در تاریخ 25-10-10-2013 به کمترین میزان در تاریخ 07/11/2013 است.) تغییر قیمت 536 واحدی غیر عادی نیست. بعداً ما درمورد اینکه چرا طبیعی است صحبت میکنیم ، اما برای لحظه ای ، شما باید بپذیرید که قیمت ها در فارکس می توانند بسیار سریع  حرکت کنند.

چه چیزی پشت این تغییر است؟ پاسخ واضح این است که معامله گران یورو در مرحله تغییر عقاید خود درباره ارزش یورو یا ارزش دلار بودند. در واقع ، از آنجا که هیچ کس نمی داند یا حتی نمی تواند ارزش واقعی را حدس بزند ، معامله گر یورو حدس می زند که دیگران در آینده در مورد قیمت مناسب یورو یا دلار چه فکر می کنند. اگر معامله گر یورو امروز با قیمت 1.3832 فروشنده است ، به این دلیل است که او برخی از داده ها یا اخبار نامطلوب برای یورو را تفسیر می کند که باعث می شود دیگران حاضر نباشند به اندازه قیمت امروز برای آن پرداخت کنند. آینده ممکن است دو دقیقه ، دو روز یا دو هفته باشد ، اما مهارت معامله گر در اختصاص دادن یک احتمال برای تفسیر داده ها یا اخبار توسط سایر بازار است.

به عبارت دیگر ، معامله گر یورو ذهن آنها را در مورد تقاضای آینده یورو می خواند.

این مسخره به نظر می رسد اما روشی دقیق برای توصیف روند کار است. سه عامل برای حدس معامله گر یورو وجود دارد.

مولفه اول: نمودار
یورو “خرید بیش از حد” شده بود. این اصطلاح به اکثر معامله گران یورو اشاره دارد که معتقدند یورو باید بالاتر برود و قبلاً موقعیت خرید ایجاد کرده اند. نمودار خوان اهمیتی برای بقیه بازار ندارد. او می بیند که از نظر پیشرفتی که قبلاً رخ داده است ، سایر معامله گران از نظر صعودی بیش از حد سرمایه گذاری می کنند.

اگر همه یورو را قبلاً خریداری کرده باشند و برای افزایش دارایی خود از پول نقد یا اعتبار خارج شوند ، دیگر کسی برای خرید باقی نمی ماند. در هنگام تخلیه دارندگان برای دستیابی به پول نقد برای انجام معاملات جدید ، این قیمت باید کاهش یابد. نمودارخوان از هر یک از چندین شاخص تکنیکال برای شناسایی زمان بیش از حد سرمایه گذاری یا خرید بیش از حد بازار (اشباع خرید) استفاده می کند. اندیکاتوری که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، شاخص مقاومت نسبی یا RSI است. دیگری استوک استیک است.

توجه به این نکته مهم است که در فارکس ، ارقام حجمی مانند حجم موجود در معاملات سهام بورس نداریم. اگر حجم داشتیم ، می دیدیم که با افزایش قیمت ، متناسب با سرعت پیش نمی رود. واگرایی بین افزایش قیمت ها و کاهش حجم یک روش کلاسیک در ارزش سهام برای سنجش هنگام خرید بیش از حد اوراق بهادار است. متاسفانه که در فارکس، ما حجم را به عنوان ابزاری نداریم.

مولفه دوم: اقتصاد
تنها دلیل خرید چیزی استفاده از آن یا فروش بعداً آن با قیمت بالاتر است. در حالی که معامله گر فارکس در واقع از یورو به معنای صرف هزینه آن برای کالاها و خدمات استفاده نخواهد کرد ، پیش بینی می کند دیگران بخواهند از قدرت خرید یورو برای خرید چیزهایی ، نه تنها جوراب و کوتاه کردن مو بلکه همچنین اوراق بهادار به یورو استفاده کنند. بنابراین ، معامله گران فارکس اقتصاد کلان و اخبار مربوط به قدرت خرید نسبی یورو در مقابل دلار ، از جمله تورم ، افزایش دستمزدها ، استحکام اقتصاد و غیره را دنبال می کنند. در هر زمان ، در کل بازار یک دیدگاه اجماعی وجود دارد که اقتصاد در حال رشد است و با چه سرعتی ، و کدام یک از اقتصادها دارای مشکلات اقتصادی هستند که دولت و به طور خاص بانک مرکزی باید آنها را حل کند.

مولفه سوم : اخبار
اقتصاد کلان زمینه ای را تشکیل می دهد که معامله گران در مورد اخبار قضاوت می کنند. تنها خبر مهم تغییر نرخ بهره یا سایر محرک ها / انقباض ها توسط بانک مرکزی است. یک مثال خوب تصمیم نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) در 7 نوامبر 2013 است. از آنجا که تورم به پایین ترین سطح رسیده بود و ترس از تورم به سبک ژاپنی وجود داشت ، اجماع نظر مفسران فارکس این بود که بانک مرکزی اروپا نرخ ها را کاهش دهید یا نرخ های منفی را به سپرده های بانکی تحمیل کنید تا بانک ها را به وام های بیشتر تشویق کند. بر این اساس ، یورو در یک مسیر شدید سقوط قرار گرفت. با این حال ، بانک مرکزی اروپا از کاهش نرخ ها خودداری کرد و یورو در همان روز معکوس شد ، تقریباً به همان سطح که از هشت روز قبل آغاز شده بود ، افزایش یافت.

چرا نرخ ارز تغییر می کند؟

به سختی می توانید بگویید که یورو به یک روند صعودی تبدیل شود زیرا معامله گران در فکر برابری قدرت خرید یا سایر داده های اقتصادی نسبی بودند – در اینجا این حرکت به دلیل تصمیم نرخ بانک مرکزی اروپا بود ، کمی قویتر شد زیرا انتظارات بازار اشتباه بود .

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *