روانشناسی بازار

نیمه خالی یا نیمه پر- شما کدام هستید؟

بسیاری از معامله گران موفق از رویکردی منظم در معاملات استفاده می کنند. آنها با فرضیه ای درباره بازار یا شرایط اقتصادی خاصی شروع می کنند. آنها با ایجاد یک برنامه معاملاتی فرضیه را پیگیری می کنند و سپس با قرار دادن یک معامله، فرایند را نهایی می کنند تا موقعیت خود را آزمایش کنند. این بسیار مرحله 1 ، مرحله 2 و غیره است.

بعضی اوقات نقشه با پول می رود و نتیجه آن… پول! فرضیه و برنامه معاملاتی که در آن زمان مشخص شده است و محصول نهایی یک تجارت موفقیت آمیز است. هرچند که بیشتر اوقات ، فرضیه و طرح حمایت از معاملات خالی از لطف است و معکوس می شود.

بی پول! در واقع ، پول کمتری!

در این مرحله ، اصلاحاتی در برنامه معاملات (یا حتی فرضیه اصلی) مورد نیاز است. همیشه می خواهیم بدانیم که چه کاری را درست نکرده ایم ، یا هر چیزی را که نادیده گرفته ایم یا مورد توجه قرار نگرفته است شناسایی کنیم ، و سپس دوباره امتحان کنیم. البته این باید با کمترین احساس ممکن انجام شود یا اینکه در غیر این صورت احساس می کنیم که بدبین هستیم:

من چیکار میکنم؟ من همیشه اشتباه می کنم؛ هرگز درست نیست این باید کار می کرد! ”

فکر کردن به این شکل آسان است ، به خصوص برای بازرگانان و مبتدیان تازه کار ، که تمایل به پوشیدن احساسات در آستین خود دارند. حتی شادترین ، حباب ترین ، دوست داشتنی آفتاب و خوشبین حرفه ای شروع به تردید در خود می کند. بعد از اینکه بدبینی کل بدن او را بلعید ، تنها محصولات منطقی که باید دنبال کنند انکار ، ناامیدی و هوس درست کردن است ، همین حالا! و هنگامی که احساسات و تجارت را با هم مخلوط می کنیم ، تنها نتیجه ضرر است.

آنچه می خواهید انجام دهید وقتی همه چیز به نتیجه نرسید ، تصور کنید طرف دیگر حصار را تصور کنید ، لیوان را پر از نیمه تصور کنید ، و تصور کنید که به احتمال زیاد همه چیز بهتر از بد پیش می رود.

مثال: من در آخرین تجارتم مبلغ تحصیلات دانشگاهی پسرم 10،000 دلار از دست دادم! به سمت روشن تر نگاه کنید – استنفورد از این مسئله غافل است ، اما کالج جامعه محلی عالی است! من پس انداز می کنم و پسرم به احتمال زیاد در همه زمان ها تحت نظارت من در خانه زندگی می کند.

خوب ، شاید این واقع بینانه ترین یا بهترین نمونه برای این وضعیت نباشد ، اما این یک احتمال است. فقط به یاد داشته باشید: این کار می کند تا مثبت فکر کنید و مانند یک خوش بین باشید. و گاهی مثبت فکر کردن به معنای فکر کردن چگونگی بدتر شدن اوضاع است.

مثال: من در آخرین معامله ام مبلغ تحصیلات دانشگاهی پسرم 10،000 دلار را از دست دادم! خوشبختانه ، تلفن همراه همیشه زنگ زده دختر نوجوان من است / به راحتی مرا به موقع از خواب بیدار کرد تا موقعیت من را از دست بدهد. من تا پایان روز معامله 30،000 دلار از دست می دادم!

اکنون این راهی است که بتوانیم خوش بینانه فکر کنیم. مطمئناً 10K دلار از دست داده اید ، اما می توانست سه برابر بدتر شود. تحقیقات نشان می دهد ، كسانی كه بیشتر در مورد چگونگی بدتر شدن شرایط در زمان عقب نشینی تمركز می كردند ، نسبت به كسانی كه در مورد چگونگی بهتر شدن امور می اندیشید ، نسبت به شرایط بهتر احساس می كنند. دیوانه!

بهبودی شما از بازگشت به طور مستقیم با نحوه مشاهده بازگشت در هنگام وقوع ارتباط دارد. اگر این رویداد به عنوان یک از دست دادن یا پایان وقوع جهان مشاهده شود ، یک فرصت بسیار خوب وجود دارد که احساسات بر شما غلبه کند. همانطور که در بالا خوانده بودید ، بیش از حد احساسات درگیر با تجارت شما می تواند به ناامیدی و ناامیدی منجر شود ، و احساس دوباره بازیابی سریع ضررهای شما است.

ایده بد! اول بمانید و اول خود را آرام کنید! به جای پرش به عقب برگشت به چرخش چیزها ، وقت بگذارید تا اوضاع را درک کنید. قدم عقب و استراحت کنید. شما باید قبل از بازگشت به تجارت ، آبهای روانشناختی خود را دوباره جوان کنید.

مشکلات را به عنوان تجربیات یادگیری در نظر بگیرید. خطاهای خود را برای یافتن آنچه پیش آمده اشتباه کنید و استراتژی خود را با تغییرات لازم اصلاح کنید. دریابید که چه عواملی برای بهبود سود به جای عبور از انگشتان دست خود و آرزوی داشتن یک ستاره نیاز به بهبودی دارند.

جدا شدن و شک در پیشرفت شما بسیار آسان است وقتی که برنامه تجاری “اثبات گلوله” سود شما را به دست نمی آورد. فکر کردن در مورد آنچه ممکن است بوده باشد ، شما را ناامید می کند و شما را برای ادامه تلاش خود برای دستیابی به پیپ ناامید می کند. وظیفه شما ، اگر تصمیم به پذیرش آن گرفتید (و باید!) این است که نهایت خوش بینی ، یک فرد متکبر باشید. تمرکز خود را برای حل مشکلی که از سود شما باز می دارد ، حفظ کنید و به اشتباهات توجه نکنید. به طور منظم و غیرمستقیم فکر کنید. تجارت آینده خود را به عنوان تنها مشکل دیگری برای حل کردن در نظر بگیرید. اگر اولین بار کار نکرده است ، به جاده بلند بروید و آنچه نیاز به تعمیر دارد را برطرف کنید. در کار سخت شما شک نکنید ، حتی اگر نتیجه ای نداشته باشد. هر شکست و خطا بلوک یادگیری دیگری است که می توانید در “کیف تجربه” خود قرار بگیرید. خوشحال باشید ، فکر کنید آفتاب ، لبخند بزنید. معاملات شما نشانگر نگرش مثبت شما خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *