آموزش فارکس

مقایسه و تفاوت امکانات تردینگ ویو و متاتریدر 4 و 5

یکی از اهداف بررسی های انجام شده در سیستم های تردینگ ویو( TradingView ) و نرم افزار متاتریدر 4 و 5 در امکانات نمودارهای این دو سیستم تحلیلی بازارهای مالی به خصوص بازار فارکس و اوراق بهادار تهران می باشد که از اهمیت بالایی برای معامله گران برخودار است. طبیعتا این دو سیستم تفاوت های مختلفی از نظر طراحی و امکانات با یکدیگر داشته ولی اهداف آنها تقریبا نزدیک بهم می باشد.

یکی از بزرگترین ویژگی های که می توان هنگام استفاده از نرم افزار متاتریدر 4 یافت کرد این است که دسترسی مستقیم آن به بازار است. متاتریدر 4 به معامله گران اجازه می دهد تا معاملات را در کنار استفاده از ابزار نمودار استفاده کنند.

اما ، این بدان معنا نیست که تردینگ ویو این مزایا را نسبت به متاتریدر 4 ندارد. یکی از بزرگترین مزیت ها اندیکاتورهای موجود که معامله گران می توانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال ، متاتریدر 4 حدود 40 اندیکاتور دارد و همچنین می توانند اندیکاتورهای دیگری را خریداری کرده و یا خودشان طراحی کنند البته این در حالی است که TradingView صدها اندیکاتور را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تفاوت های دیگر متاتریدر 4 و تردینگ ویو شامل مواردی مانند قابلیت دسترسی است. متاترید 4 و یا 5 معمولاً شخص را ملزم به ثبت نام در متاتریدر و در کارگزار یا شرکت نرم افزاری سازنده این سیستم عامل می کند ، در حالی که TradingView به صورت آنلاین در دسترس است ، اما نسخه پولی دارد که ویژگی های جدید و مختلفی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

با وجود این مزایا و معایب ، در واقع نیازی به انتخاب گزینه واحد برای استفاده از یکی از این دو گزینه نیست. معامله گران به راحتی می توانند از هر دو نرم افزار متاتریدر و TradingView با هم استفاده کنند. آنها به راحتی می توانند کارهای نمودار خود را در تردینگ ویو انجام داده و سپس معاملات را در متاتریدر 4 و 5 انجام دهند. این انتخاب بهترین گزینه می باشد که معامله گران زیادی از آن استفاده می کنند.

البته مقایسه این دو سیستم هنوز انجام نشده و برای اینکه تفاوت بین این دو سیستم تحلیل تکنیکال واقعاً انجام شود ، باید ابزارها ، طراحی و عملکرد را نیز بررسی کنیم تا ببینیم که معامله گران در مورد هر یک از آنها چه چیزی را دوست داشته و می پسندند.

نکات مثبت متاتریدر 4 و 5

متاتریدر 4 در مقایسه آن با تردینگ ویو مزایای بسیار زیادی دارد. اولین مزایایی که هر معامله گر حرفه ای به شما خواهد گفت آن است که:

  • دسترسی مستقیم به بازار
  • طراحی ساده اما منسوخ شده
  • عملکرد شگفت انگیز

بیایید سعی کنیم تا آنجا که ممکن است روی این سه مورد تمرکز کنیم و آنها را توضیح دهیم.

متاتریدر 4 و 5 در مقایسه با تردینگ ویو TradingView

دسترسی مستقیم به بازار
همانطور که قبلاً ذکر شد ، متاتریدر به معامله گران امکان می دهد تا در بازار سفارش خود را ارسال کنند که این یک مزیت بزرگ برای صرفه جویی در وقت است. پس نتیجه میگیریم متاتریدر در مقایسه با تردینگ ویو در این قسمت بهتر می باشد.

از زمان که طول می کشد تا تمامی تحلیل های تکنیکال خود را در تردینگ ویو انجام داده و در متاتریدر سفارش خود را باز کنید خیلی حیاتی بود می باشد و میتوان در موفقیت شما بسیار تعیین کننده باشد زیرا در بازارهای مثل فارکس که بی ثبات بوده و نوسان زیادی دارد زمان بسیار اهمیت داد. حتی یک ثانیه می تواند جهت کل بازار را تغییر دهد. پس از انجام تحقیقات و تحلیل ، در متاتریدر بلافاصله می توانید معاملات خود را انجام دهید و این یک نکته مثبت برای متاتریدر می باشد.

طراحی ساده
متاتریدر 4 و 5 یکی از اولین نرم افزارهای معاملات هستند که برای معامله گران در دسترس قرار گرفتند ، بنابراین طراحی آنها ممکن است کمی قدیمی باشد. اگر می خواهید مقایسه کنید. تصور کنید نرم افزار یا پرونده ها را در ویندوز XP دارید باز می کنید ، بیشتر به این شکل طراحی به نظر می رسد.

با این حال ، این طرح ساده و قدیمی توسط جامعه پذیرفته شده است. با توجه به سن و سال آن ، برای همه آشنا است ، که آن را به یک پلت فرم بسیار آسان برای استفاده تبدیل می کند.

البته از حق نگذریم ، وقتی از نظر طراحی به تردینگ ویو در مقابل متاتریدر نگاه می کنیم ، به دلیل جدید بودن و مدرن تر بودن تردینگ ، بسیار دشوار است که متاتریدر را انتخاب کنیم.

عملکرد شگفت انگیز
متاتریدر 4 اولین بار در سال 2005 توسط شرکت MetaQuotes منتشر شد ، به این معنی که این نرم افزار اکنون 15 ساله است(الان سال 2020 ایم). پس چرا نتایج شگفت انگیزی داشته؟ پاسخ رو خود MetaQuotes داده . می بینید که این شرکت در لحظه انتشار خود را وقف تکمیل این پلتفرم کرد. داشتن 15 سال برای رفع همه اشکالات و اجرای نرم افزاری نرم افزاری بیش از حد کافی است.

می توان گفت که از نظر عملکرد ، متاتریدر 4 تقریباً بی عیب و نقص است. این شرکت گفته است که آنها بعد از مدتی به روزرسانی نرم افزار را متوقف می کنند ، اما وب سایت آنها هنوز یادداشت های اصلاحیه ها و اصلاحاتی را که تقریباً هر ماه بر روی آن ایجاد می کنند به اشتراک می گذارد.

معایب نرم افزار متاتریدر 4 و 5


تردینگ ویو یا متاتریدر هر دو دارای معایب خود در کنار مزایا خود هستند. اینها معمولاً همان چیزی است که مردم معتقدند متاتریدر فاقد آن است یا باید بهبود یابد.

  • کمبود اندیکاتور
  • تعداد محدودی از سازها
  • تایم فریم یا چارچوب زمان

کمبود اندیکاتور در متاتریدر
یک مسئله مهم که کاربران متاتریدر معمولاً با آن روبرو هستند این است که آنها دارای اندیکاتورهای بسیار کمی برای استفاده در تحلیل تکنیکال یا مدیریت معاملات خود هستند. در متاتریدر 4 معمولا 40 اندیکاتور وجود دارد ، اما بیشتر آنها برای معاملات بسیار اساسی هستند. مطمئناً این 40 اندیکاتور برای مبتدیان بیش از اندازه کافی است ، اما وقتی صحبت از متخصصان می شود ، آنها باید به خرید اندیکاتورهای سفارشی در مارکت فروش اندیکاتورها و ربات های MetaQuotes اعتماد کنند یا فقط به آنچه که در دسترس دارند بسنده کنند.

هنگامی که متاتریدر و TradingView را از نظر اندیکاتورها مقایسه می کنیم ، به دلیل اندیکاتورهای پیشرفته تر موجود در سیستم ، تردینگ ویو بدیهی است که برنده است.

تعداد محدودی از ابزارهای قابل معامله و تحلیل


از دیگر معایب متاتریدر تعداد ابزارهایی است که یکی برای معاملات در دسترس دارد. ببینید.این موضوع معمولاً به کارگزاری که در آن ثبت نام کرده اید بستگی دارد. اگر بروکر به طور مثال جفت ارز EUR/USD را نداشته باشد نمیتوانید از آن استفاده کنید.

وقتی صحبت از تردینگ ویو می شود شما می توانید جفت ارزها ، کالاها ، سهام و حتی ارزهای دیجیتال را جستجو کرده و از نمودار آنها استفاده کنید.

چارچوب زمان یا تایم فریم


در بررسی های انجام شده و مقایسه تایم فریم های تردینگ ویو و متاتریدر ، تریدینگ ویو پیروز است. دلیل اصلی این است که متاتریدر فقط 9 تایم فریم دارد .

اگرچه این توانایی کمک به معاملات بلند مدت را دارد. به عنوان مثال ، با دیدن تأثیر یک رویداد مشابه بر بازار در یک ماه پیش ، هنگامی که یک معامله گر برای دیدن الگوهای نمودار لازم است که چند سال قبل به جستجو بپردازد ، چندان مفید نیست.

نکات مثبت تردینگ ویو TradingView


برخی از نکات مثبت تردینگ ویو را با بررسی متاتریدر گفتیم و و در ادامه نکات مثبت باقی مانده سیستم تردینگ ویو را خواهیم گفت که این موارد شامل گزینه های زیر می باشد:

  1. کامودیتی یا جامعه
  2. بدون نیاز به ثبت نام
  3. تقریباً هر ساز

کامودیتی یا جامعه
از موارد مثبت که تردینگ ویو نسبت به متاتریدر دارد ، جامعه استفاده کنندگان آن است. با ورود به سایت تردینگ ویو و بررسی بخش های مختلف آن حتما با بخش شبکه اجتماعی آن مواجه خواهید شد. در این شبکه که شامل معامله گران حرفه ای بسیار زیادی است مشاهده خواهید کرد که معامله گران دارای صفحات شخصی بوده و به آسانی میتوانند تحلیل های خود را به صورت بسیار کاربردی با دیگر معامله گران در اشتراک بگذارند.

این فرصت بسیار خوبی را برای مبتدیان فراهم می کند تا با جامعه ارتباط برقرار کرده و ببینند که چگونه معامله گران حرفه ای معاملات خود را انجام می دهند.

بدون نیاز به ثبت نام
در کار با امکانات پایه ای تردینگ ویو شما نیازی به ثبت نام ندارید و به آسانی می توانید از آن استفاده کنید.
مزایا ثبت نام در TradingView در مقایسه با متاتریدر این است که چندین ویژگی جدید مانند اندیکاتور های اضافی ، انواع نمودارها ، چارچوب های زمانی (تایم فریم) و غیره را باز می کند. همچنین به افراد اجازه می دهد در مورد معاملات خود پست ارسال کنند ، در مورد سایر پست ها نظر دهند و به طور کلی در بحث با جامعه. مهمترین قسمت این است که بیشتر رایگان است. تنها کاری که نسخه پولی آن انجام می دهد افزودن ابزارهای بیشتر است.

نمایش تمامی ابزارهای معاملاتی
یکی دیگر از مزایای بزرگ تردینگ ویو این است که نیازی به ارتباط با بروکر و کارگزار ندارید. تردینگ ویو یک پلت فرم مستقل بوده که می تواند نمودارها را برای هر نوع ابزار معاملاتی نمایش دهد. این نه تنها شامل تقریباً هر جفت ارز ، بلکه ارزهای دیجیتال ، سهام ، کالاها ، اوراق قرضه و شاخص ها نیز می شود.

نکات منفی سیستم تردینگ ویو TradingView

برای اینکه این مقایسه متاتریدر و تردینگ ویو منصفانه باشد ، باید معایبی را که TradingView دارد نیز بررسی کنیم. با این حال ، تقریباً همه معایب قبلاً در قسمت نکات مثبت متاتریدر گفته شد ، پس در ادامه یک لیست کوچک از معایب گفته خواهد شد:

  • دسترسی مستقیم به بازار وجود ندارد
  • کمی ناپایدار

این دو سیستم معاملاتی در امکانات مثبت و منفی می باشند ، اما این بدان معنا نیست که شما فقط باید یکی را انتخاب کنید. زیبایی این دو مورد این است که می توانید همزمان از هر دو استفاده کنید. اگر نیازی به اکانت پرمیوم تردینگ ویو دارید می توانید از این صفحه با کمترین هزینه اکانت تردینگ ویو را خریداری کنید.

امیدواریم از این مطلب استفاده برده باشید. لطفا اگر نکات مثبت و منفی دیگری از این دو سیستم را میشناسید لطفا در بخش نظرات همین پست با ما به اشتراک بگذارید. روز خوبی داشته باشید.

3.8/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *