آموزش فارکس, استراتژی‌ های معاملاتی

معرفی استراتژی معاملاتی ACD مارک فیشر به همراه کتاب

مارک فیشر استراتژی ACD خود را به همراه آموزش کار با استراتژی ای سی دی را در کتاب معامله گر منطقی تحت عنوان انگلیسی “The Logical Trader” آموزش داده است.او برخلاف بسیاری از مدرسین بازارهای مالی خوشنود است که از استراتژی ACD افراد بیشتری استفاده کنند زیرا معتقد است که اگر افراد بیشتری از استراتژی بورس و فارکس استفاده کنند ، موثرتر خواهد بود. پس از مطالعه روش استراتژی ACD میتوانید کتاب آموزش ACD به نام The Logical Trader را در انتهای همین مطالب به صورت PDF دانلود کنید.

اساساً ، سیستم وی امتیازهای A و C را برای ورود به یک معامله فراهم می کند ، و نقاط B و D را هنگام خروج ارائه می کند – از این رو نام ACD است. این یک استراتژی شکست است که در بازارهای ناپایدار یا پرطرفدار با گروه خاصی از سهام و کالاها (آنهایی که نوسانات بالایی دارند بهترین عملکرد را دارند) بهترین عملکرد را دارد. او اغلب از گاز طبیعی و نفت خام به عنوان نمونه هایی در کتاب خود استفاده می کند ، اما کالاهایی مانند شکر و تعداد زیادی سهام را نیز ذکر کرده است. این منابع نکته های خوبی در مورد نوع بازارهایی است که استفاده از ACD برای آنها مناسب است.

معرفی استراتژی معاملاتی ACD مارک فیشر به همراه کتاب

در نمودار پنج دقیقه ای شاخص S&P 500 در شکل بالا ، که ده روز ابتدایی معاملات مارس 2004 را با سیگنال های ACD نشان می دهد ، دامنه باز شدن (OR) (خطوط آبی) با استفاده از محدوده 15 دقیقه اول معاملات محاسبه می شود روز A up (خط قرمز) زمانی اتفاق می افتد که شاخص سه نقطه بالاتر از دامنه باز شود. A down (خط قرمز) زمانی اتفاق می افتد که قیمت مقدار تعیین شده زیر دامنه آغاز را بشکند و در آنجا بماند. توجه داشته باشید که شاخصی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) اغلب می تواند به تایید خرید و فروش سیگنال ها کمک کند. یک سیگنال فروش همراه با واگرایی منفی تأیید سیگنال فروش خوبی را ایجاد می کند – در هشتمین روز از ماه مارس را ببینید. اگر قرار بود این شاخص در یک A صعودی قرار بگیرد و سپس در زیر محدوده بازشو شکسته شود ، معامله گر هنگام قرار گرفتن یک C پایین ، موقعیت خود را معکوس می کند ، 0.5 واحد پایین تر از بازه پایین.

استراتژی ACD مارک فیشر

در اوایل دهه 1980 ، فیشر هنگام کار بر روی سیستمی برای انجام معاملات به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشکده تجارت Wharton ، اهمیتی را که دامنه شروع در تعیین روز معاملات داشت ، مشاهده کرد.

در مورد نفت خام (که دامنه بازشدن در آن زمان 10 دقیقه بود) ، بازه بازشو در روزهای بالا یا پایین روز بین 17 تا 23٪ از زمان بود. اگر بازارها واقعاً تصادفی بودند و از آنجا که 32 روز ده دقیقه ای در روز معاملاتی وجود دارد ، انتظار می رود دامنه افتتاحیه در 16/1 (یا 25/6 درصد) زمان بالا یا پایین (32/1 در زمان بالا) باشد و 1/32 برای کم). به عبارت دیگر ، احتمال اینکه دامنه باز شدن روز زیاد یا کم باشد بیش از سه برابر آنچه در صورت حرکت تصادفی بازار کاملاً تصادفی انتظار می رود ، همانطور که در تئوری راهپیمایی تصادفی فرض شده است. فیشر تنها کسی نیست که این واقعیت را کشف کرده است. تعدادی از سیستم های معاملاتی مورد استفاده امروزه برای ارائه سرنخ هایی از سوگیری جهت دار به دامنه باز شدن متکی هستند.

در اینجا نحوه استفاده یک معامله گر از سیستم ACD در یک روز مشخص آمده است. اول ، او یا حدود یک ساعت قبل از باز شدن بازار ، بازارهای جهانی را رصد می کند. این مورد به او کمک می کند تا درک کند که معامله گران در سراسر جهان چه می کنند. مورد بعدی، خواندن گزارش کالاها مهم می باشد. امروز چه گزارش هایی منتشر می شود که می تواند تأثیر زیادی در بازار معامله گر داشته باشد؟ به عنوان مثال ، یک معامله گر نفت خام ، جلسات اوپک (سازمان کشورهای صادر کننده نفت) را برای هرگونه نشانه کاهش یا افزایش سهمیه تولید ، گزارش های آب و هوایی موثر بر مصرف روغن ، گزارش موجودی هفتگی نفت و همچنین گاز طبیعی را دنبال می کند.

به عنوان مثال ، پس از باز شدن بازار ، معامله گر شاخص S&P 500 ، 15 دقیقه ابتدایی بازار را دنبال می کند ، که همان بازه (OR) مورد استفاده در مثال فوق است ، خطوط افقی بالا و پایین را بر روی نمودار خود برای نشان گذاری می کند روز این معامله گر سپس منتظر می ماند تا A یا A پایین بیاید. در این حالت ، شاخص بالاتر از OR حرکت می کند و با افزایش A ، سه امتیاز دیگر افزایش می یابد.

معامله گر سفارش توقف می دهد و شاخص را در A up خریداری می کند. ضرر توقف در زیر مقدار پایین OR (B-exit) تنظیم می شود تا اگر بازار در معامله گر بیش از این مقدار در جهت نامطلوب حرکت کرد ، او خارج شود – بهترین کار این است که پول را برای تجارت روز دیگر نگه دارید. اگر معامله در مسیر دلخواه معامله گر روزانه ادامه می یافت ، او در اواخر روز از تجارت خارج می شد.

اگر سیگنال A up تولید شود ، AC پایین رخ می دهد ، اما سپس شاخص در زیر دامنه باز شدن معامله می شود. با استفاده از حد پایین OR (خروجی B) ، معامله گر هنگام نفوذ به این خط خارج می شود و وقتی C پایین وارد می شود موقعیت خود را معکوس می کند (فروش کوتاه). حرکت AC پایین (یا C بالا) بسیار نادر است . آنها جالب هستند زیرا هرچه دیرتر اتفاق بیفتند ، حرکت شدیدتر می شود: هرچه زمان معامله گران برای معکوس شدن از معامله خارج شود ، فوریت بیشتری پیدا می کند و از این رو نوسانات بیشتر می شود. به گفته فیشر ، این یکی از مواردی است که ماندن در یک شب تجارت می تواند ایده خوبی باشد ، زیرا بازارها در روزهای بعد اغلب شکاف هایی را تجربه می کنند.

چارچوب زمانی خود را انتخاب کنید
زیبایی سیستم ACD این است که تقریباً در هر بازه زمانی کار می کند. یک معامله گر روزانه ممکن است از یک دوره پنج دقیقه ای به عنوان مبنای معامله خود استفاده کند ، در حالی که یک معامله گر بلند مدت ممکن است از داده های روزانه استفاده کند.

برای چشم انداز طولانی تر ، فیشر ACD کلان را توصیف می کند. برای این کار باز هم نیاز به مراجعه به داده های روزانه برای تعیین دامنه شروع و A به سمت بالا یا پایین و غیره است. تفاوت در این است که اکنون معامله گر بلندمدت هر روز تعداد کل امتیازات را به صورت کل در حال اجرا نگه می دارد. فیشر براساس اقدامات بازار مقادیر روزانه را تعیین می کند. به عنوان مثال ، اگر ارزش سهام در اوایل روز A را افزایش دهد و هرگز در زیر محدوده معامله نکند ، روز نمره 2+ کسب می کند. اگر یک A را پایین بیاورد و هرگز بالاتر از OR بسته نشود ، او آن را -2 می کند. مقیاس امتیازات روزانه وی از +4 تا –4 است. کل ذخیره می شود و هر روز ارزش روزانه جدید اضافه می شود در حالی که قدیمی ترین امتیاز 30 روز پیش حذف می شود. در روزی که شمارش معاملات در حال افزایش است ، معامله گر طولانی مدت این صعود را در نظر می گیرد. هرچه سرعت با سرعت کم یا زیاد شود ، سیگنال صعودی یا نزولی بیشتری دارد.

بحث کامل در مورد این استراتژی از حوصله این مقاله خارج است ، اما کافی است بگوییم که فیشر در ارائه تجارتی کلان به بازرگانان خود در بازاری که در آن تجارت می کنند ، بسیار خوب عمل کرده است. به کسانی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر هستند توصیه می شود نسخه ای از “The Logical Trader” را تهیه کرده و یا به وب سایت فیشر مراجعه کنند. وی خدمات اشتراک را به کسانی که مایل به کسب اطلاعات منظم در مورد مقادیر A و C در سهام و کالاهای مختلف و همچنین جزئیات نحوه استفاده بهینه از سیستم خود هستند ، ارائه می دهد.

دانلود رایگان کتاب سیستم معاملاتی ACD

نتیجه گیری سیستم استراتژی ACD
اصولی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرد ، فقط نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد سیستم ACD است ، بنابراین قبل از استفاده از آن ، اطمینان حاصل کنید که مطالعه و تکالیف بیشتری را انجام می دهید. این سیستم همچنین یک استراتژی تجارت پلاگین و بازی نیست که بتواند برای هر سهام عدالت استفاده شود. آن دسته از سهام که برای ACD بهتر کار می کنند بسیار ناپایدار ، بسیار مایع (حجم معاملات روزانه زیادی) و تحت تأثیر روند طولانی است – ارزها تمایل دارند با سیستم ACD بسیار خوب کار کنند. به خاطر داشته باشید ، اگرچه ما از شاخص S&P 500 در مثال بالا استفاده کردیم ، فیشر در یک مصاحبه تلفنی گفت که این کار به خصوص خوب کار نمی کند و معتقد است که نامزدهای بسیار بهتری برای تجارت با ACD وجود دارد. یادآوری این نکته نیز مهم است که در مورد سهام با نوسان کم که در دامنه معاملات قرار دارند ، کارایی چندانی ندارد.

دانلود کتاب استراتژی ACD مارک فیشر The Logical Trader

دانلود رایگان کتاب The Logical Trader

دانلود اندیکاتور ACD مارک فیشر

دانلود اندیکاتور ACD

3.9/5 - (18 امتیاز)

1 دیدگاه در “معرفی استراتژی معاملاتی ACD مارک فیشر به همراه کتاب

  1. محمد گفت:

    با تشکر از سایت خوبتون
    لطفا طریقه وارد کردن اندیکاتور ACD را در متاتریدر قرار بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *