آموزش فارکس

اهرم یا لوریج در فارکس چیست ؟

بسیاری از افراد به دلیل میزان اهرمی که کارگزاران ارائه می دهند، به بازار فارکس جذب می شوند. لوریج و یا اهرم اجازه می دهد تا معامله گران برای به دست آوردن بیشتر در معرض در بازارهای مالی از آنچه آنها مورد نیاز برای پرداخت. معامله گران در تمام سطوح باید درک جامعی از آنچه که اهرم فارکس دارد و نحوه استفاده از آن را به طور واضح بیاموزند. در این مقاله موارد مختلفی از جمله چگونگی استفاده از اهرم ها و اهمیت مدیریت ریسک را توضیح خواهیم داد.

اگر هنوز نمی دانید که فارکس چیست به مقاله آموزشی ما مراجعه کنید.

لوریج و اهرم فارکس

اهرم (لوریج) در معاملات فارکس چیست؟

لوریج در فارکس یک ابزار مفید مالی است که به معامله گران اجازه می دهد تا در معرض قرار گرفتن در معرض بازار خود را بیش از سرمایه گذاری اولیه (سپرده) افزایش دهند. این به این معنی است که یک معامله گر برای معامله ای به مبلغ 10،000 دلار تنها به 1000 دلار نیاز دارد. با این حال، لازم است بدانید که سود و زیان با استفاده از اهرم افزایش می یابد. در موارد نامطلوب بازار، یک معامله گر با استفاده از اهرم ممکن است حتی پول بیشتری از دست بدهد.

استفاده از ده برابر به معنی آن است که معامله گران می توانند در معرض ارزش معناداری یا اندازه تجاری قرار گیرند که ده برابر بیشتر از سپرده / حاشیه ای که برای تامین مالی تجارت مورد نیاز است. به طور مثال شما با 10 درصد مبلغ مورد نظر به یک خانه دسترسی پیدا خواهید کرد.

مقدار لوریج (اهرم) فارکس برای معامله گران معمولا از طریق کارگزار شما در دسترس قرار می گیرد و میزان اهرمی با توجه به استانداردهای نظارتی که در مناطق مختلف اداره می شوند متفاوت خواهد بود.

اهرم فارکس چگونه محاسبه می شود؟

معامله گران برای محاسبه اهرم نیاز به موارد زیر دارند:

  • ارزش معامله (اندازه معامله)
  • درصد مارجین

کارگزاران معمولا معامله گران را با درصد مارجین برای محاسبه حداقل اوراق بهادار مورد نیاز برای سرمایه گذاری در تجارت ارائه می دهند. مارجین و سپرده را می توان جایگزین استفاده کرد. هنگامی که درصد مارجین را داشته باشید، فقط با ضریب تجاری به منظور مقایسۀ موجودی مورد نیاز برای قرار دادن معامله ، ضرب کنید.

موجودی = اندازه مارجین x حجم معامله

برای محاسبه اهرم، به سادگی تقسیم اندازه معامله با سهمیه مورد نیاز.

اهرم = اندازه معامله / موجودی

مثال اهرم فارکس

در زیر یک مثال معمولی از نحوه محاسبه اهرم با استفاده از فرمول بالا است:

حجم معامله: 10،000 واحد پول (یک معامله کوچک در USD / JPY با حجم معامله 10،000 دلار)
درصد مارجین: 10٪

موجودی = درصد مارجین x حجم معامله

0.1 * 10،000 دلار

مساوی 1000 هزار

اهرم = اندازه معامله / موجودی

$ 10،000 / $ 1،000

= 10 بار یا 10:1

چگونگی مدیریت ریسک فارکس

اهرم را می توان به عنوان یک شمشیر دو لبه توصیف کرد، که نتایج مثبت و منفی را برای معامله گران فارکس فراهم می کند. به همین دلیل ضروری است که اهرم موثر و مدیریت ریسک خوبی را تعیین کنیم.

معامله گران حرفه ای از حدضرر استفاده می کنند تا ریسک های خود را در هنگام معامله درفارکس محدود کنند. در فراترید  توصیه می کنیم حداکثر 1٪ از موجودی صاحبان حساب را در هر یک از معاملات  و حداکثر 5٪ از موجودی صاحبان حسابرا برای تمام معاملات باز در هر لحظه از زمان ریسک کنید.

توصیه می شود هنگام استفاده از اهرم ها از حد ضرر استفاده کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *