آموزش فارکس

استفاده از حد ضرر در معاملات بازارهای مالی

حرکت های بازار می تواند غیر قابل پیش بینی باشد و حد ضرر یا توقف ضرر یکی از مکانیسم هایی است که معامله گران باید به وسیله آن از زیان های بیشماری که در بازار فارکس می باشد از حساب خود محافظت کنند. حد ضرر یا استاپ لاس در فارکس به صورت های مختلف و روش های کاربردی وجود دارد. در این مقاله اشکال مختلف از جمله حد ضرر های ایستا و ترلینگ استاپ، و نیز برجسته کردن اهمیت حد ضرر در معاملات فارکس و بازارهای مالی را بیان می کند.

حد ضرر چیست؟

حد ضرر یک تابع ارائه شده توسط کارگزاران است برای محدود کردن زیان در بازارهای که در خلاف جهت معاملات شما حرکت میکنند؛ می باشد. این عملکرد با تنظیم یک سطح حد ضرر، مقدار مشخصی از پیپ ها از قیمت ورودی اجرا می شود. حد ضرر می تواند در معاملات طولانی یا کوتاه انجام شود و آن را یک ابزار مفید برای هر استراتژی تجاری کند.

چرا حد ضرر مهم است؟

حد ضررها برای بسیاری از دلایل مهم هستند، اما واقعا می توان آن را به یک چیز ربط داد: ما هرگز آینده را نمی بینیم. صرف نظر از اینکه چگونه ممکن است چقدر تحلیل شما قوی باشد یا اینکه چقدر اطلاعات ممکن است در یک جهت قرار بگیرد – قیمت ارز و سهام در آینده بازار شناخته شده نیست و هر معامله دارای یک خطر و یک اتفاق پیش بینی نشده می باشد.

استفاده از حد ضرر در معاملات

همانطور که می بینید، معامله گران بیش از نیمی در بیشتر جفت ارزها موفق بوده اند، اما چون مدیریت پول آنها اغلب بد بوده است، هنوز هم پول خود را از دست می دهند. معامله گران هنگامی که در اشتباه بودند (قرمز) خیلی بیشتر از آنچه که درست کردند (آبی)

اگر یک معامله گر بیش از نیمی از زمان موفق شود، شانس خوبی برای سودآوری دارند. اگر معامله گر بتواند 51 درصد از معاملات خود را به دست بیاورد، می توانند به طور بالقوه تولید سود خالص کنند و این یک قدم قوی به سوی اهداف بیشتر معامله گران است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *