آموزش فارکس

استراتژی معاملاتی گپ در فارکس

استراتژی معاملاتی گپ در فارکس

“قیمت همیشه شکاف را پر می کند.” این یک نقل قول رایج در بین تاجران در بازارهای مالی است. این بدان معنی است که وقتی روز بسته می شود با یک قیمت خاص و با قیمت دیگری باز می شود ، چه بالاتر از قیمت قبلی باشد یا پایین تر باشد ، پس از شروع معاملات ، احتمالاً قیمت برای پر کردن شکاف حرکت می کند. شکاف تفاوت قیمت بسته شدن در یک روز و قیمت باز شدن در روز بعد است.


بازار سهام و شکاف ها
شکافها در بورس سهام متداول است زیرا معاملات فقط بین ساعتهای تعیین شده بازار بسته به اینکه معاملات بورس در حال انجام است ، رخ می دهد. به عنوان مثال ، بورس اوراق بهادار نیویورک فقط بین ساعت 9:30 صبح و 4 بعد از ظهر ET است. هر روز هفته

حتی ممکن است معاملات بیش از این زمان اتفاق بیفتد ، نمودارها به روز نمی شوند. بنابراین فاصله ای بین ساعت 4:01 بعد از ظهر و 9:29 صبح روز بعد وجود دارد. در این مدت ممکن است قیمت سؤال و پیشنهاد تغییر کند و این تغییر در روز افت قیمت در روز بعد منعکس می شود.

به طور کلی ، کلیه بازارهایی که ساعات مشخصی از بازار دارند ، اغلب در معرض شکاف قیمت ها بین ساعات معاملاتی و غیر معاملات قرار دارند.
فارکس و شکاف ها
اگرچه بازار فارکس روزانه 24 ساعت فعالیت می کند ، اما بازارها از نظر فنی در طول تعطیلات آخر هفته شنبه ها و یکشنبه ها بسته می شوند. با این حال ، بازار فارکس فقط برای معامله گران خرده فروشی بسته است. بانک های بزرگ و صندوق های تامینی ممکن است هنوز هم در طول آخر هفته تجارت کنند و این معاملات باعث ایجاد شکاف می شود.

در دوره ای که بازارها برای معامله گران خرده فروشی بسته شده اند ، شکافها بر اساس اخبار اساسی شکل می گیرند ، اما ممکن است براساس فاکتورهای فنی از جمله شکستگی ها نیز باشد. بنابراین ، اگرچه معمولاً در طول روزهای هفته هیچ شکافی در بازار فارکس وجود ندارد ، اما شکافها در طول تعطیلات آخر هفته شایع است.

به عنوان مثال ، GBP / USD ممکن است هفته را با قیمتی برابر 1.2192 بسته و در اواخر یکشنبه شب یا دوشنبه بعدی (بسته به کارگزار شما) با قیمت 1.1996 باز کند ، در نتیجه 196 پیپ اختلاف دارد. هنگامی که معاملات از یکشنبه یا دوشنبه شروع می شود ، برای پر کردن این شکاف ، قیمت می تواند به سمت بالا حرکت کند. چنین وضعیتی را می توانید به وضوح در نمودار زیر مشاهده کنید. و اگر این شکاف یک شکاف صعودی باشد ، قیمت برای پر کردن این شکاف تمایل به پایین حرکت می کند.


انواع شکاف ها در بازار فارکس:
سه نوع شکاف مختلف وجود دارد که ممکن است در هر بازاری شکل بگیرد.
شکاف گسست
نوع اول شکاف شکاف Breakaway نامیده می شود. با شکافی شکسته ، می تواند نشان دهد روند جدیدی در حال توسعه است. هر زمان که بازار محدود به دامنهها باشد و شکافی خارج از این محدوده شکل بگیرد ، این همان چیزی است که شکاف شکسته نامیده می شود.

شکاف فراری
نوع دیگر شکاف معاملات ، شکاف Runaway است که در آن شکاف مطابق با روند فعلی شکل می گیرد. به عنوان مثال ، اگر روند فعلی صعودی است و شکافی که ایجاد می شود شکافی است ، آن شکاف شکاف فراری است. بالعکس در مورد شکافهای فرار صعودی اعمال می شود.

شکاف فرسودگی
نوع نهایی شکاف معاملات به عنوان شکاف خستگی شناخته می شود. همانطور که از نام این شکاف پیداست ، این نوع شکاف نشان دهنده وارونگی روند به دنبال یک روند طولانی و برجسته است. بهترین راه برای معامله شکاف فرسودگی معمولاً تماشای شمع زیر و الگوی شمعدانی بعدی یا اقدام قیمت است. در نمودار زیر می بینید که شمع زیر بعد از شکاف خستگی ، الگوی شمعدان داجی را تشکیل داده است. این یک الگوی واژگونی واضح بود

نحوه معامله در شکاف ها
معامله در مورد شکافها یک امر انتخابی است. در حالی که برخی از معامله گران با گپ معامله خود قسم می خورند ، سایر معامله گران از انجام این کار خودداری می کنند. برخی از معامله گران دریافتند که بسته به جفت ارز خاص ، این شکاف در بیشتر موارد پر می شود. بنابراین این معامله گران احساس راحتی در تجارت و شکاف دارند.

از طرف دیگر ، سایر معامله گران بر این عقیده اند که شکافها همیشه پر نمی شوند و تمایل دارند که کمتر از گذشته پر نشوند. این معامله گران از تجارت شکاف ها خودداری می کنند.

حقیقت این است که اگر شما جفت ارزهای مناسب یا شاخص های سهام را انتخاب کنید و اگر این بازارها تمایل به پر کردن شکافها دارند ، ممکن است تجارت شکافها سودآور باشد. اگر تصمیم گرفتید که شکاف ها را تجارت کنید ، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

برای شروع بهتر است از جفت ارز یا بازاری استفاده کنید که بسیار بی ثبات باشد. در این صورت ، شکافها گسترده تر می شوند و احتمال پر شدن بیشتر آنها بیشتر از جفت ارزهای بی ثبات یا بازارهای دیگر است. هنگامی که یک جفت ارزی مناسب را شناسایی کردید ، باید یکشنبه عصر یا دوشنبه صبح (به بسته به اینکه کارگزار شما بعد از آخر هفته معاملات خود را شروع می کند) به دنبال شکاف های تجاری باشید.

با استفاده از این نوع استراتژی ، برخی از معامله گران معتقدند که بهتر است از استفاده از ضررهای متوقف جلوگیری کرده و سود کسب کنید زیرا پایین و بالای شکاف ها به طور طبیعی به عنوان ضرر متوقف عمل کرده و امتیاز سود را به دست می آورند. اما ، سایر معامله گران بر این باورند که ضررهای متوقف همیشه باید مورد استفاده قرار گیرند و برای جلوگیری از ضررهای عظیم باید در سطح مقاومت یا سطح حمایت قرار گیرند. انتخاب بستگی به انتخاب هر معامله گر براساس ارزیابی ریسک خود دارد. اما ، به طور کلی ، حدضرر باید به طور قطع در هر معامله ای انجام شود.

هنگام معامله شکاف ها ، می توانید تجارت را تا زمان پایان هفته معامله هفتگی باز نگه دارید. پنج دقیقه قبل از تعطیلی هفته ممکن است زمان مناسبی برای بسته شدن تجارت باشد. یا راه دیگر بستن تجارت به محض پر کردن شکاف است. حتی هر دو استراتژی خروج تجارت می توانند برای بسته شدن تجارت جزئی مورد استفاده قرار گیرند.

نتیجه گیری
اگر جفت ارز از نوسانات نسبتاً بالایی برخوردار باشد ، معامله گر شکاف در بازار فارکس ممکن است یک شرکت سودآور باشد. با این وجود هیچ تضمینی مبنی بر پر کردن شکاف ها وجود ندارد و بنابراین ، تجارت شکاف ها باید با احتیاط انجام شود. برای معامله گر با ریسک بیشتر ، همیشه بهتر است از حدضرر استفاده کنید. برای کسانی که تصمیم می گیرند که شکاف ها را در بازار فارکس تجارت نکنند ، ممکن است از این شکاف ها برای شناسایی و تأیید الگوهای شمعدانی قوی استفاده شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *