آموزش فارکس

استراتژی خط روند با اندیکاتور MACD در فارکس

استراتژی خط روند با اندیکاتور MACD در فارکس

MACD یک اندیکاتور و شاخص تکنیکال است که برای معاملات روند بازار طراحی شده است و در نتیجه ، بسیاری از استراتژی های معاملات روند بر اساس اندیکاتور MACD می باشند. در استراتژی ما در اینجا ، علاوه بر MACD از چند اندیکاتور دیگر نیز برای اطمینان از نرخ بالاتر معاملات سودآور استفاده خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا آموزش استراتژی مک دی را مشاهده کنید

مجموعه اندیکاتورهایی که در این استراتژی MACD به کار رفته است ، تمام اطلاعات لازم برای کارکرد آن را فراهم می کند.

اندیکاتوهایی که ما برای این استراتژی استفاده می کنیم عبارتند از:
MACD (با هیستوگرام) – اندیکاتور پیش فرض در متاتریدر 4
Parabolic SAR – به طور پیش فرض در متاتریدر 4 نیز موجود است.
ATR (Average True Range) – یک شاخص نوسان نیز در MetaTrader 4 موجود است.

Parabolic SAR به طور خاص برای ایجاد سطوح حد ضرر ایجاد شده است. در این استراتژی ، ما از آن برای قرار دادن حد ضرر و همچنین به عنوان یک ابزار تأیید برای ورود به معاملات استفاده می کنیم.
قوانین ورود:
وقتی هیستوگرام MACD (در این مثالها منطقه سایه دار با خطوط عمودی سبز) از بالای سطح صفر عبور می کند و وقتی خط سیگنال (خط قرمز در این نمونه ها) از داخل هیستوگرام عبور می کند ، پوزیشن خرید را باز کنید.

در عین حال ، شاخص Parabolic SAR باید صعودی باشد. این نقطه های آبی در نمودارهای نمایش داده شده در اینجا باید زیر قیمت در یک ورودی طولانی باشد. اگر SAR سهمی با نقاط بالاتر از قیمت سیگنال خلاف ارائه دهد ، هیچ شرطی برای معامله طبق این استراتژی وجود ندارد.

همیشه مراقب سطوح مهم حمایت و مقاومت در بازه های زمانی بالاتر باشید و مطمئن شوید که هیچ مانع قابل توجهی در راه پوزیشن معاملاتی تان وجود ندارد. به عنوان مثال ، اگر معامله را از نمودار 4 ساعته انتخاب می کنید ، بررسی کنید که سطح حمایت و مقاومت مهم در بازه های زمانی روزانه ، هفتگی و ماهانه کجاست.

برای نتیجه بهتر ، اندیکاتورMACD باید بالاتر از سطح صفر باشد و تقاطع خط سیگنال باید همزمان با برگشت Parabolic SAR از نزولی به صعودی اتفاق بیفتد.

استراتژی خط روند با اندیکاتور MACD در فارکس

قرار دادن  حدد ضرر:
حد ضرر پیش فرض این استراتژی با توجه به Parabolic SAR قرار می گیرد. آنچه مهم است این است که این حد ضرر با هر جلسه جدید تغییر می کند از این رو به یک توقف عقب تبدیل می شود. بنابراین ، به محض اینکه تجارت به سود برسد ، شروع به توقف می کنیم.

برای جلوگیری از زده شدن حد ضرر به صورت ناگهانی ، حتی بهتر است از نقاط Parabolic SAR به عنوان توقف در پایان جلسه استفاده کنید ، نه اینکه در صورت رسیدن قیمت به این سطح ، به سادگی خارج شود. با این حال ، در حال حاضر ، چنین ویژگی پیش فرضی در پلتفرم محبوب متاتریدر 4 وجود ندارد ، اگرچه این کار با استفاده از یک ربات قابل انجام است.

در صورت فعال شدت خد ضرر به دلیل افزایش ناپایداری ، در صورت وجود شرایط ورود ،مجدداً  ورود به معامله قابل قبول است.

استراتژی خط روند با اندیکاتور MACD در فارکس

هدف گذاری و حد سود
در صورت برخورد با یک منطقه مهم حمایت یا مقاومت ، سود جزئی یا کامل کسب کنید.

اگر واکنش قیمتی شدیدی در خارج از منطقه حمایت یا مقاومت وجود داشته باشد ، منطقی است که موقعیت را ببندید.
علاوه بر این ، در صورت وجود هیچ منطقه حمایت یا مقاومت در مسیر ، می توانید از ATR برای کسب سود براساس محدوده معاملات متوسط برای یک بازه زمانی مشخص استفاده کنید. 1xATR ، 2xATR و 3x ATR اهداف سودآوری خوبی هستند.

بهتر است سودهای جزئی را به عنوان مثال 1/3 در 1x ATR سپس 2/3 در 2xATR و یک سوم آخر را در 3 برابر مقدار ATR بدست آورید.

اطمینان حاصل کنید که حداقل نسبت ریسک-پاداش 1: 2 وجود دارد که در آن خطر مطابق با Parabolic SAR متوقف می شود و پاداش هدف بر اساس پشتیبانی / مقاومت یا ATR است.

برای دیدن اینکه چگونه می توانیم حمایت و مقاومت را ترکیب کنیم ، از یک نمودار 4 ساعته بزرگ شده برای نشان دادن این وضعیت استفاده خواهیم کرد. سطح پشتیبانی یک منطقه تکنیکال مهم در بازه های زمانی روزانه و هفتگی بود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *