روانشناسی بازار

از حسرت به نفع خود استفاده کنید

من این آخر هفته گذشته را برای تعلیق درآمدهای بزرگ برای یکی از آن ماموت ها گذراندم ، افراد موتوری شما را حمل می کنند و من یک SUV می نامم.

پسر ، این مکنده بسیار بزرگ است!

همانطور که در اتومبیل جدید (استفاده شده) خودم نشسته بودم ، تصاویر از کوه های پوسته پوسته شدن و عبور از زمین های بیابانی تصورات من را پر می کرد. کوهنوردی ، صخره نوردی ، کوهنوردی ، اینجا آمده ام! و سپس … شیر روی شانه. فروشنده من را از وضعیت آب و هوای گیاهی من از خواب بیدار کرد تا قیمت خرید نهایی همه را به من نشان دهد.

وای! شوک استیکر!

تصاویر عظمت ناپدید شدند و حالا همه آنچه را که می دیدم همه شماره هایی بودند که دنباله ها و تعداد و عدد بیشتری دنبال می شدند … این یک خرید “عظیم” بود که معلوم شد! مهم نیست چه ، چه یک کاغذ توالت پنج دلاری و چه یک ماشین جدید ، من همیشه احساس پشیمانی خریدار (پشیمانی) هنگام خرید.

معاملات می تواند بسیار مشابه باشد. ما پولهای خود را (واقعی یا نسخه ی نمایشی) در راستای دستیابی به منافع مالی و خوشبختی قرار می دهیم. معاملات ما وقتی پتانسیل سود وجود دارد ، فراوان قرار می گیرد و وقتی جمعیت شروع به فروش زیاد می کنند ، با سرعت صاعقه از بین می روند. “عجله ، همه بیرون!”

ما نمی خواهیم قدم بگذاریم یا پشت سر بگذاریم ، درست است؟ بنابراین با کمترین حرکت پیش بینی نشده ، توده ها از آن می ترسند که بدترین حالت قریب الوقوع باشد. آنها هر چه سریعتر از آنجا خارج می شوند ، و البته ما دنبال می کنیم. این ترس (و حرص و طمع برای برخی از افراد) به یک احساس کنترل کننده تبدیل می شود و تصمیمات و رفتارهای تجاری آنها را دیکته می کند. همانقدر احساسی قدرتمند که ترس و حرص و آز ، پشیمان است.

پشیمانی به همین ترتیب کنترل می کند که می تواند ما را از تجارت معامله کند زیرا نمی خواهیم اشتباه کنیم. بدون شک ما می خواهیم در مورد تصمیمات و استراتژی های خود احساس خوبی داشته باشیم. در تلاش برای اینگونه احساسات ، فهمیدیم که نمی توان از تجارت همه با هم جلوگیری کرد و از هرگونه خطر شکست جلوگیری کرد. با این حال ، با در نظر گرفتن این طرز فکر اجتناب ، ما را به سمت پتانسیل سودهای مورد نظر سوق نخواهد داد.

پشیمانی بعد از تصمیم گیری به وجود می آید و بعد شروع به تصویر کردن چیزهایی می کنیم که می توانست متفاوت باشد. هنگام تجارت ، پشیمانی احساس آسانی است زیرا ممکن است در حین انجام حرکت یا هنگام انجام مطلقاً کاری ایجاد شود. در مواردی ، شما تجارت را با بهترین اهداف باز می کنید ، و این کار را برای از دست دادن تمام مانده حساب شما متوقف می کند. شما به طور خودکار احساس پشیمانی می کنید که همیشه موضع گرفته اید و اکنون فقیر هستید.

در طرف دیگر سکه ، موضع نمی گیرید زیرا به خطر حساسیت دارید. فرصت از دست رفته شما تجارت قرن است و می تواند شما را به یک میلیونر تبدیل کند! آروغ! شما به حالت پشیمانی کامل می روید.

برای هر دو مثال ، تصور کردن از موارد ممکن آسان است. ما خود را در آن واقعیت های “برنده” تصور می کنیم و اینکه همه چیز چگونه آسمانی است. اما پس از آن ما به زمین باز می گردیم جایی که قطعاً همه چیز بهشت ​​نیست.

همه ما لذت های پشیمانی را تجربه کرده ایم (** چشمک **) ، اما آنها در واقع می توانند برای ما خوب باشند. بعضی اوقات پشیمانی می تواند آن ضربه اضافی را در دنده ها به ما بدهد تا از کف زمین بلند شویم و به پاهای خود برگردیم. ما را وادار می کند آنچه را که در ابتدا اشتباه کردیم به درستی برسیم. این می تواند اقدام را ترویج کند.

شاید شما مثل SUV کامیون هیولا در حال رانندگی بوده باشید و منابع مادری طبیعت را بدون توقف مصرف کنید. قیمت بنزین همه زمانه بالا رفته است و همه نزدیکترین دوستان شما اعضای فعال در گرینپس هستند. پشیمان می شوید که همیشه از خرید آن سبزه آشغال و گوش نکردن به افراد رفیق خود پشیمان شده اید. بنابراین ، شما در SUV خود برای داشتن یک هیبرید هیبرید Toyota Prius با انرژی کار می کنید و حق عضویت خود را به GP ارسال می کنید. و درست مانند تجارت ، وقتی تجارت سخت می شود و شما به جای اینکه در گوشه ای از وان حمام خود گریه کنید ، تجارت دیگری را از دست می دهید ، پاسخ به اشتباه شما بیش از اندازه ارزیابی استراتژی و بازار شما است. شما آزمایش های بیشتری انجام می دهید و مهارت های خود را در مورد تجارت جدید دیگری امتحان می کنید. شما می خواهید که تجارت را از دست بدهید!

در مثال آخر ، از پشیمانی که برای خطاهایمان احساس کردیم استفاده کردیم تا انگیزه پیدا کنیم و خود را ترغیب کنیم که دوباره امتحان کنیم. با توجه به این دیدگاه جدید ، هنگامی که همه چیز به عنوان برنامه پیش نرفت ، تأثیر مثبتی در نگرش ذهنی و تجارت شما خواهد گذاشت. از دست دادن آویزان نشوید. فراموشش کن و حرکت کن!

گفته می شود ، برخی از معامله گران حتی قبل از انجام معامله ، احساس پشیمانی می کنند. هیچ اقدامی صورت نگرفته است ، اما شما نگران هستید كه ذهن را مصرف كنید ، و همه آنها می توانند در مورد آن فكر كنند اشتباه است. در این مثال ، احتمال نتیجه پشیمانی متوقف کردن آنها از بازیگری است. برای کمک به ، باید به خودمان یادآوری کنیم که پایان جهان نیست و هنوز زمان لازم برای اصلاح مواردی که کار نمی کنند وجود دارد. ما نمی توانیم معاملات گذشته خود را تغییر دهیم اما مطمئنا می توانیم معاملات جدیدی را به دست آوریم تا آن سود را پس بگیریم.

باز هم ، مهمترین چیز در اینجا عمل است. نکته این است که تجارت انجام شود. متأسفم که شما را از پیشرفت با استفاده از عمل بازمی دارد. و به یاد داشته باشید ، همه خطر بد نیست؛ ریسک کردن که حداقل و محاسبه شده است برای رشد در یک معامله گر موفق مؤثر است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *