آموزش فارکس

آموزش معامله با یورو EURUSD

هنگامی که معامله گران فارکس ابتدا به پلتفرم های تجاری می آیند، علاقه آنها تقریبا به طور کلی به یک چیز کشیده شده می شود و این مورد هم معمولا جفت ارز EURUSD می باشد.

دلایل این محبوبیت قابل پیش بینی است. اروپا و ایالات متحده هر دو بزرگترین اقتصاد جهان را تشکیل می دهند. در حالی که دلار آمریکا محبوب ترین ذخایر ارزی جهان است، افزایش سریع یورو به سطح بین المللی آن را به دومین ذخایر ارزی جهان تبدیل کرد؛ و این در زمان بسیار کوتاهی بود.

معامله گران چگونه در EURUSD فرو می روند؟

متاسفانه، این محبوبیت جفت ارز، دلیل بر سود دهی به کاربرانی که آن را تحلیل می کنند، نمی شود.  نمودار زیر پنج عدد از جفت ارزهای رایج را نشان می دهد و سودآوری معامله گران را (در حال حرکت به بالا / پایین سمت چپ گراف) در زمان های مختلف در طول روز نشان می دهد (به صورت افقی در انتهای نمودار قرار می گیرد). EURUSD توسط خط آبی نشان داده شده است.

آموزش معامله با یورو EURUSD

همانطور که می بینید، EURUSD در مقایسه با میزان محبوبیت خود، در مقایسه با چندین بار در طول روز، کمترین سود را دارد.

توجه داشته باشید که سودآوری در ساعتهای بسیار فعال بازار (از ساعت 4 صبح تا 2 بعد از ظهر EST) به EURUSD به مراتب پایین تر بود. این یک نکته مهم است، همانطور که در مدت کوتاهی پس از لندن، بزرگترین مرکز بازار فارکس در جهان، برای روز باز می شود و مقدار زیادی از حجم را در بازار به ارمغان می آورد.

هنگامی که ایالات متحده برای کسب و کار در 8 EST باز می شود، حجم بیشتری از معاملات به عنوان ایالات متحده انجام می شود که دومین مرکز بزرگ بازار فارکس است. توجه داشته باشید که سودآوری برای معامله گران در EURUSD به زودی پس از باز شدن ایالات متحده (8-11 AM EST) به نظر می رسد.

با توجه به تحقیقات، به نظر می رسد که به عنوان افزایش حجم و فعالیت های بازار – سودآوری معامله گران در EURUSD کاهش می یابد و بیشتر از آنچه در دیگر جفت ارزهای معمول ارز مورد نظر دیده می شود کاهش می یابد.

EURUSD

با توجه به اطلاعاتی که ما در مورد نحوه کار معامله گران در گذشته داریم، می توانیم یک رویکرد مبتنی بر آنچه که در گذشته برای دیگر معامله گران کار کرده است، ایجاد کنیم.

اولین نقطه تأکید این است که در حالیکه معامله گران ممکن است معاملات روزانه EURUSD را در طول روزهای بسیار فعال روز (جلسات لندن و ایالات متحده) بدتر کرده باشند؛ سودآوری در EURUSD در واقع بیشتر یا نزدیک به 50 درصد برای بخش عمده ای از جلسه معاملاتی آسیا است.

در حقیقت، پس از اینکه ایالات متحده برای روز در ساعت 5:00 بعد از ظهر (ساعت 17:00 در گراف) نشان داده می شود، سودآوری معامله گر بیش از 45٪ تا زمانی که لندن صبح روز بعد باز می شود، باقی می ماند.

برای معامله گرانی که مایل به پیش بینی قیمت EURUSD هستند، جلسه معاملاتی آسیا ممکن است بیشتر از ساعت فعال “روز” باشد.

یکی از دلایل اصلی این امر ممکن است در این واقعیت باشد که نشست های آسیای میانه به طور معمول حرکت های قیمت پایینتری را نسبت به آنچه در طول روزهای بسیار فعال روز اتفاق می افتد می بیند. حمایت و مقاومت، به طور کلی، در جلسه معاملاتی آهسته آسیا احترام بیشتری خواهد گذاشت.

دیوید رودریگز در “بهترین زمان روز تجارت برای تجارت فارکس” دقیقا به این موضوع نگاه می کند و می گوید که حرکت متوسط ​​جفت ارز EURUSD بسیار کمتر از زمان معاملات تجاری آسیا نسبت به ساعتهای فعال روز است.

به دلیل این که حرکت های قیمت پایین تر بوده و اینکه به حمایت و مقاومت گرایش و احترام بیشتری گذاشته می شود، معامله گران ممکن است رویکردهای معاملاتی وسیعی را در برابر دلار یورو در نظر بگیرند که در جلسه معاملاتی آسیا بیشتر قابل قبول باشد.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *