آموزش فارکس

آموزش صحیح استفاده از اندیکاتور مومنتوم Momentum

آموزش صحیح استفاده از اندیکاتور مومنتوم Momentum

آیا با اندیکاتور Momentum آشنا هستید؟ اگر مدتی است که معامله می کنید ، این احتمال زیاد وجود دارد که قبلاً با این اندیکاتور در سکوی معاملاتی MetaTrader 4 روبرو شوید. اما اگر در معامله یک تازه کار هستید یا فقط نمی دانید چگونه این اندیکاتور کار می کند ، ممکن است بخواهید این مقاله را بخوانید زیرا در مورد اندکیاتور حرکت و روش مناسب استفاده از آن در معاملات فارکس مقابله خواهد کرد.

تعریف و محاسبه شا
اول ، بگذارید اندیکاتور مومنتوم حرکت را تعریف کنیم.

اندیکاتور مومنتوم یا حرکت به عنوان یک شاخص حرکت تعریف می شود که برای شناسایی قدرت یا سرعت حرکت قیمت ایجاد می شود. این جدیدترین و آخرین قیمت بسته شدن قبلی را در هر بازه زمانی مقایسه می کند و به صورت یک خط در نمودار تخصصی خود که آن را از میله های قیمت جدا می کند نشان داده شده است.

مشابه با نشانگر ATR ، شاخص حرکت می تواند به راحتی محاسبه شود. اگرچه معامله گران از چندین متغیر از شاخص Momentum استفاده می کنند ، اما یک محاسبه جهانی از شاخص Momentum می تواند به شکل زیر باشد:

M = (CP / CPn) * 100

شاخص حرکت “M” نسبت قیمت فعلی بسته شدن “CP” و قیمت بسته شدن “n” دوره های قبل (“CPn”) است. در تصویر زیر می توانید شاخص Momentum را با متغیر Period روی “10” مشاهده کنید. به طور خلاصه ، شاخص از 10 دقیقه قبل در برابر قیمت فعلی تا قیمت قضاوت می کند (همانطور که نمودار زیر فریم زمانی M1 است).

معامله با شاخص Momentum چگونه است؟
همانطور که شاخص حرکت هر زمان که قیمت به سمت پایین حرکت کند ، به سمت بالا و با چه مقدار – می توانید از آن به عنوان یک سیگنال معاملاتی استفاده کنید یا به شما کمک می کند تا مبنای معاملات را براساس اقدام قیمت تأیید کنید.

1) 100 خط صلیب:
اینجاست که قیمت از زیر یا بالای خط 100 سیگنال عبور می کند. می تواند به عنوان سیگنال خرید یا فروش معرفی شود. هر وقت قیمت بالای 100 باشد ، این نشانگر این است که قیمت شروع به حرکت به سمت بالا می کند ، افت پایین تر از 100 نشان می دهد که قیمت از سقوط است زیرا در دوره های قبل از قیمت “n” حرکت کرده است.

در حالی که این سیگنال می تواند به خوبی در حین حرکت روند قوی کار کند ، حرکت های کناری معمولاً به سیگنال های کاذب منتهی می شوند.

2) کراس میانگین متحرک (MA):
هر زمان که قیمت از زیر 100 پایین بیاید و بخرید و بفروشید ، اغلب زمان ضعیفی را در اختیار شما قرار می دهد – این منجر به تعداد زیادی سیگنال کاذب در حین حرکت می شود. برای حل این مشکل ، می توانید یک حرکت متحرک اضافی را به نشانگر اضافه کنید. این بدان معنی است که سیگنال خرید هنگامی ایجاد می شود که نشانگر حرکت از میانگین متحرک از پایین و برعکس عبور کند.

نکته برای کاربران MT4: برای افزودن Moving Average به نشانگر Momentum ، کافیست در MT4 به Navigator بروید و نشانگر Moving Average را به پنجره نشانگر Momentum بکشید. سپس در پنجره جدید – متغیر “Apply to” را روی “داده اول شاخص” تنظیم کنید.
3) واگرایی:
این در حالی است که قیمت پایین حرکت می کند اما نشانگر حرکت بالاتر می رود. این به اصطلاح “واگرایی صعودی” است. این سناریو را نشان می دهد که هنگامی که قیمت در حال کاهش است ، حرکت پس از فروش کند می شود. اگر یک “سیگنال خرید” دریافت کنید ، واگرایی می تواند به شما کمک کند تا صحت داشته باشید یا نه. برعکس ، برای واگرایی بلندی اعمال می شود.

از آنجا که شروع به استفاده از اندیکاتور Momentum در معاملات خود می کنید ، باید در نظر داشته باشید که وقتی یک بازار در بازه زمانی مختلف است ، اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار نمی دهد. اما می تواند به شما کمک کند با استفاده از سیگنال های واگرایی ، پایین ترین سطح بازار را ببینید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *